مستند «نسل سوم»، روایتی از کارآفرینی فرزندان شهدا
تهیه کننده مستند «نسل سوم» بیان کرد: این مستند در اصل پرترهای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر راستین پدر خود را طی کردهاند.
به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سیما سعید وزیری تهیه کننده مجموعه مستند «نسل سوم»، گفت: با بررسیهایی که صورت گرفت یک طرحی آمده شده تحت عنوان نسل سوم که در واقع نسل بعدی شهدای انقلاب است.
وی ادامه داد: البته منظور از نسل سوم شهدا، آن شهدای شاخص و سرشناسی که همگان میشناسند نیستند بلکه شهدای گمنانی که تنها یک کوچه از این شهر به نامشان ثبت شده اما تمام فرزندان همین شهدا در راستای انقلاب به کارآفرینی پرداختهاند و هیچ توقعی فراتر ندارند.
وزیری بیان کرد: این طرح در زمان حیات مرحوم طالب زاده با وی مطرح شد که با موافقت ایشان ما به شبکه افق معرفی شدیم و خوشبختانه پروژه در این شبکه تصویب شد؛ طرح اولیه از ۶۴ قسمت یعنی برای هر استان دو خانواده شهید در نظر گرفته شده بود که نهایتا با برایندگیریهای شبکه و تیم مستند، به ۲۶ قسمت تقلیل یافت.
وی ادامه داد: کارگردانان پرتلاش و جوانی انتخاب شدند تا در سراسر کشور این فرزندان شهدا را پیدا کنند و پس از بررسیهای صورت گرفته و تایید شبکه دوربین ما برای ضبط کارآفرینی این نفرات به سراغشان رفت.
تهیه کننده مستند نسل سوم با بیان اینکه این مجموعه ۲۶ قسمتی به سفارش شبکه افق ساخته شد، گفت: استارت این مجموعه درباره کارآفرینی خانواده شهدایی بود که کارآفرینی عجیب و غریبی نداشتند؛ مثلا برخی خانوادهها را سراغ داریم که فرزندشان میتوانست شغل و جایگاه بالایی کسب کند اما خودش یک آشپزخانه تاسیس کرده است.
وی افزود: تمام این فرزندان و خانوادههای شهدا بدون هیچ سهم خواهی و چشم داشتی از انقلاب خالصانه به جامعه خود خدما میکنند و راه راستین پدرانشان را در پیش گرفتهاند.