صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری نگاه انسان دوستانه دارد

نشست خبری نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با حضور مهدی توسلی مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار و حسن غفاری دبیر جشنواره در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، مهدی توسلی در این نشست ضمن معرفی سیاست‌ها و نگاه مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار بیان کرد:  نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری، ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور، گسترش دغدغه و همبستگی اجتماعی در سطح نخبگان، انجمن ها، نهادها با فرهنگ نیکوکاری، نمایش بخشی از فواید و تاثیرات نیکوکاری برای فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه و توسعه جریان تولید آثار هنری با موضوع نیکوکاری برای گسترش فرهنگ خیرخواهی و حفظ ارزش‌های نوع دوستی 10تا 20 شهریورماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موضوع اهمیت نیکوکاری که رویکرد اصلی این جشنواره است گفت: مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار و خانه هنرمندان ایران برگزارکنندگان اصلی این رویداد هنری هستند و مؤسسه توسعۀ هنرهای تجسمی معاصر، خانه هنرمندان ایران، انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، شبکه مستند سیما، پیام‌رسان بله و انجمن عکاسی میراث فرهنگی از حامیان این جشنواره هستند.
توسلی همچنین یادآور شد: موضوعاتی همچون وقف، فرهنگ اهدای عضو، تکریم سالمندان، کمک به بیماران خاص، حفظ محیط‌ زیست و حیات ‌وحش، فعالیت‌های داوطلبانه، اردوهای جهادی، حمایت از کودکان کار، حمایت از زنان سرپرست خانوار، فقرزدایی، کارآفرینی اجتماعی، خیرین مدرسه‌ساز، توانمندافزایی افراد دارای معلولیت و مدیریت بحران آب، ازجمله مصادیقی هستند که عموم هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت تصویر آن در قاب هنرمندانۀ خود، در این جشنواره شرکت کنند.
حسن غفاری دبیر نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری نیز ضمن اشاره به موضوع نیکوکاری و جایگاه آن در ادبیات و تاریخ ادبیات بیان کرد: وقتی به اساسنامه این مجموعه که کار خیر انجام می‌دهند نگاه کنیم میبینیم که برای پرداختن به فرهنگ نیکوکاری ، دستگیری از یکدیگر، همدلی و همراهی و گسترش فرهنگ نیکوکاری از جامعه عکاسی کمک خواسته شده و با باز گذاشتن فضا، شرایطی مهیا شده تا دوستداران به عکاسی با نگاه مستند و ذهن گرایی بتوانند در اشکاع مختلف یعنی از کولاژ  تا هوش مصنوعی بتوانند در جشنواره شرکت کنند.
وی ادامه داد: این جشنواره علاوه بر اینکه به موضوع نیکوکاری می‌پردازد فرصت حضور به عکاسان با نگاه آزاد را نیز مهیا کرده است. در بخش تک عکس افراد می‌توانند با مراجعه و مطالعه آیین نامه جشنواره در صفحه https://festival.kheir.ir/  در این رویداد هنری شرکت کنند.
دبیر این جشنواره تاکید کرد: مرکز فرهنگ نیکوکاریِ خیر ماندگار معتقد است در این رویداد از توان جمعی جامعه عکاسی برای رسیدن به تابلوهای پرمفهوم و شاعرانه برا انتشار در جامعه میتوان استفاده کرد. عکس‌های این رویداد هم قرار است در اماکن عمومی، بیلبوردها و نمایشگاه‌ها ارائه خواهد شد و در قالب کتاب نمایشگاه به چاپ می‌رسد.
وی همچنین بیان کرد: نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری فراتر از جریان حزبی، سیاسی و مذهبی نگاه انسان دوستانه دارد و تلاش می‌کند تا در هر جا که بتواند حامی جذب کند و کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی را هم برگزار کند.
در پایان این نشست پوستر جشنواره با حضور اهالی رسانه رونمایی شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۶۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۳     ساعت: ۹ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024