صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

کاهش ۷۰ درصدی زباله‌گردی در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: شمار زباله گرد‌های پایتخت به حدود هزار زباله‌گرد، کاهش پیدا کرده است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در بازدید از محله شوش، در جمع خبرنگاران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد تا پیش از اجرای قرارداد‌های جدید حدود ۶ هزار زباله گرد داشتیم که اکنون این تعداد به حدود هزار زباله‌گرد، کاهش یافته است. زباله گردی نیز تا ۷۰ درصد در شهر تهران کمتر شده است.

رضا محمدی افزود: اکنون دیگر صرفه اقتصادی برای زباله گردی وجود ندارد و حدود هزار زباله گرد داریم که اینها دیگر سازمان دهی شده و جزو مافیا نیستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین گفت: قرارداد‌ها به نحوی است که پیمانکار به ازای کیلوگرم جمع آوری زباله و مترمکعبی که جارو می‌کند، پول می‌گیرد.

رضا محمدی همچنین از جمع آوری۸۰ گاراژ دپوی زباله خبر داد و گفت: ۷۴۰ گرم در روز هر شهروند تهرانی زباله ایجاد می‌کند که در روز ۷۴۰۰ تُن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت:۶۰ درصد شکایت‌ها درباره رفت و روب کم شده که این مهم براساس نظارت است و اگر پیمانکار به تعهد خود عمل نکند، کسری کار می‌خورد.

رضا محمدی تاکید کرد: به‌کارگیری کودک کار جرم است و این موضوع در قرارداد‌های جدید نیز لحاظ شده است و با پیمانکار متخلف در این زمینه برخورد می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره زباله سوز ۶ هزار تنی چینی هم گفت: این موضوع بسیار فنی و حساس است و مشاور حرفه‌ای برای آن انتخاب شده و، چون قرارداد بین المللی و تخصصی است امید داریم تا پایان اردیبهشت این موضوع حل شود.

رضا محمدی همچنین گفت:سخت‌ترین منطقه برای جمع آوری پسماند منطقه ۱۲ است که ۲ میلیون جمعیت شناور در روز داریم و جمعیت شب آن کمتر از ۳۰۰ هزار نفر است. به طوری که در مناطق ۱۱ و ۱۲ ساعت به ساعت نگهداشت و جمع آوری پسماند داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت:منطقه ۲۲ که بار زباله کمتر است ۲ بار و برخی مناطق سه بار است که در تابستان البته این پاکسازی مخازن و شست و شو بیشتر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه ماهی چهار بار مخازن شسته می‌شود، افزود: اگر فرهنگ قرار دادن زباله در مخازن در ساعت ۲۱ نهادینه شود کار راحت‌تر شده و جدول شویی و مخازن شویی راحت‌تر انجام می‌شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۷۴۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۲۳     ساعت: ۱۰ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024