سال ۱۴۰۳ سال تمرکز بر حوزه بستهبندی صنایعدستی خواهد بود
معاون صنایعدستی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: امسال در امر بستهبندی محصولات و صنایعدستی به کمک شرکتهای دانشبنیان تحول عظیمی رقم خواهد خورد.
به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایعدستی در یزد گفت: در امر توسعه صنایعدستی در کشور، همگرایی بین بخشی در میراثفرهنگی و گردشگری با صنایعدستی را نیاز داریم، علاوه بر این همگرایی فرا بخشی با حضور آموزشوپرورش برای توسعه هر چهبهتر و ماندگار صنایعدستی لازمه توسعه و رونق تولیدات صنایعدستی است.
معاون صنایعدستی افزود: گفت: شعار امسال، صنایعدستی، پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی است، برای تحقق این امر همه دستگاهها بهخصوص آموزشوپرورش، آموزش عالی، فنی و حرفهای وزارت صمت باید پایکار باشند و همه دستبهدست هم دهند تا سبب تقویت توجه به این بخش و سبب گسترش بازار صنایعدستی شویم.
جلالی بابیان اینکه راهاندازی شرکت توسعه سرمایهگذاری ویژه صنایعدستی در دست انجام است، تصریح کرد: مقدمات کار در حال فراهم شدن است و هنرمندان، بهعنوان سهامداران این شرکت شده و امیدواریم بتوانیم با این اقدام در عرصه هنری صنعتی و بازرگانی نقشآفرینی داشته باشیم.
او از تعیین شرکتهای پشتیبانی برای امر بستهبندی محصولات و صنایعدستی خبر داد و گفت: در راستای اتصال صنایعدستی به شرکتهای دانشبنیان و شرکتهای خلاق، تلاش شد تا در امر بستهبندی پیوند همکاری ایجاد شود و به هنرمندان نیز خدمات ارائه شود.
معاون صنایعدستی افزود: جامعه سنتی هنرهای صنایعدستی باید به این امر واقف شود و بپذیرند که بستهبندی برای آنها هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است.
معاون وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: انتظار داریم که از صنایعدستی برای بستهبندی سایر محصولات استفاده شود و یک رابطه دوسویه برقرار شود و از سایر محصولات نیز برای بستهبندی صنایعدستی استفاده شود.
جلالی گفت: با شرکتهای دانشبنیان در حال همکاری هستیم و یک رویداد صد منظری را طراحی کردیم تا برای کمک به بستهبندی نوین در صنایعدستی از این طرحها استفاده شود.
او سال ۱۴۰۳ را سال توجه به امر بستهبندی محصولات و صنایعدستی دانست و افزود: بستهبندی صنایعدستی برای امر صادرات لازم و ضروری است.
معاون وزیر خاطرنشان کرد: اکنون بهشدت در حال زمینهسازی و تسهیلگری در امر صادرات هستیم، در بازار جهانی نمیتوانیم نقشآفرینی کنیم، مگر اینکه برند اختصاصی، استانداردسازی قیمت، کیفیت، مرغوبیت و یک بستهبندی منحصربهفرد داشته باشیم.