صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

ساز خالو قمبر روی امواج صبا

رادیو صبا در برنامه «سازمن» مخاطبان را با قنبر راستگو نوازنده جنوبی بیشتر آشنا می کند.

به گزارش جهانی پرس؛ نیلوفر قاسمی تهیه کننده این برنامه توضیح داد، کشور ما سرزمینی است با اقوام مختلف و فرهنگ موسیقیایی غنی و متنوع که این موسیقی محلی نقش موثری در رشد و تعالی موسیقی ملی داشته است.
این در حالیست که بسیاری از نوازندگان موسیقی محلی علی رغم تولید آثار فاخر مهجور مانده‌اند و کمتر کسی است که آنها را شناخته باشد، این افراد یا همیشه در خلوت خود می ماند و یا بعد از مرگشان معرفی می شوند.
این برنامه در هر قسمت به سراغ یکی از نوازندگان محلی و سازی که می‌نواد میرود و با پخش آثارش مخاطبان با وی بیشتر آشنا می شوند. این برنامه روز جمعه ۱۱ خرداد با معرفی قنبر راستگو نوازنده جنوبی همراه شنوندگان می شود.
قنبر راستگو که با نام خالو قنبر نیز شناخته می‌شود، موسیقی‌دان، خواننده جنوبی و نوازنده ساز جفتی اهل هرمزگان و یکی از نوازندگان شناخته‌شده‌ی ساز جفتی در ایران و جهان است.

در پنجمین اجلاس کمیته ثبت میراث ناملموس، شیوه نوازندگی نی جفتی قنبر راستگو در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت ملی شد.قنبر راستگو در سال ۱۳۶۶ مقام اول نوازندگی جفتی را در جشنواره سراسری موسیقی فجر کسب کرد.
تهیه کننده این برنامه مستند در پایان بیان کرد، در این برنامه داستان ساز این هنرمندان را از زبان خودشان یا نزدیکانشان می شنویم و صدای سازشان را تقدیم مخاطبان می‌کنیم و قصه دغدغه‌هایشان را به گوش مسئولین می‌رسانیم.

«ساز من» روزهای جمعه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه  تهیه کنندگی نیلوفر قاسمی و با اجرای فریبا باقری تقدیم مخاطبان می‌شود

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۱۰۸۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۱۱     ساعت: ۱۰ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024