صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نمایندگان ادوار مجلس؛ در صف داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد

به گزارش جهانی پرس از صدا وسیما، پنجمین و آخرین روز ثبت نام نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه با ثبت نام نمایندگان ادوار مجلس آغاز شد.

 

حسن کامران دستجردی:­در شش دوره مجلس فساد ستیزی داشتم

حسن­ کامران دستجردی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: پاکدستی در چینش آدم‌ها مهم است و من همیشه در شش دوره مجلس فساد ستیز داشتم و روی هر دو قوه تفحص میکردم هرچند برای بنده هزینه داشت، اما شیرین بوده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمود یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی‌دهم و توجه ویژه‌ای به مردم داشتند. چون مردم اصل هستند و مردم قدرت آفرین هستند.

کامران دستجردی با بیان اینکه در دولت به پاکدستی اعتقاد دارم، خاطر نشان کرد: بنده سه شیفته بودم از اذان صبح تا آخر شب پرکار بودم. یار محرومین و ایثارگران بودم. دولت باید سخت کوش پرکار و ساده زیست باشد. ساده زیستی به این معنا که باید ببیند مرام فقرا چی است. نمی‌توان شعار عدالت بدهیم و سر سفره رنگین بنشینیم.

 حسن سبحانی: راه درست التزام به قانون اساسی است.
حسن سبحانی در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری افزود: اجرای تمام اصول قانون اساسی تنها راه مسالمت آمیزی است که می‌تواند نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود در کشور را کنترل نماید.

وی تصریح کرد: رویکرد غفلت از اجرای هماهنگ و سیستمی قانون اساسی آسیب‌های جدی به کشور وارد کرده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجانب ضمن اذعان به وجود انبوه مشکلات خطیر که کشور با آن­ روبه‌روست و اطلاع از آثار سوء افت سرمایه اجتماعی و پیامد‌های مخرب آن التزام به ریاست قوه مجریه را صرفا از مسیر اجرای همه اصول قانون اساسی تنها راه مسالمت آمیز می‌دانم که می‌تواند مشروط به همراهی و همدلی مردم ایران شود.

الیاس نادران: برای نجات اقتصاد آمده ام

الیاس نادران نماینده سابق مجلس هم پس از ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ۲۰ سال در انتخابات‌های مختلف به عنوان مشاور اقتصادی نامزد‌ها به آنها توصیه‌های داشتم، اما متاسفانه در عمل به توصیه‌ها و سیاست‌های راهبردی عمل نشد، اقتصاد کشور به نقطه‌ای که باید، نرسید بر همین اساس احساس وظیفه کردم تا خودم آستین بالا بزنم و در راه خدمت به مردم عزیز ایران وارد صحنه شوم.

وی افزود: تصمیم من این است که مطابق قانون اساسی راهبرد‌های تامین نیاز‌های اساسی مردم که جزو اصول بر زمین مانده قانون اساسی است و بعضاً در اجرا با انحراف مواجه شده را سرلوحه قرار دهم.

نادران همچنین گفت: هیچ حزب سیاسی از من دعوت نکرده و من مدیون هیچ کس و هیچ حزبی نیستم، اما اگر کسی قصد حمایت از من را داشته باشد، نفی نمی‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان شعار انتخاباتی دولت خود را نجات اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجلس تصویب کردیم که در سال ۱۴۰۱ نظام بودجه‌ای کشور اصلاح شود، اما بعداً در جلسات فرا مجلسی تصمیماتی گرفتند که امروز شاهد نتایج آن هستیم.

سید حمیده زرآبادی:­­امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس جمهوری انتخاب کنند

حمیده زرآبادی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: برای بازسازی حوزه‌های تخریب شده اقتصاد کشور با هدف بهبود زندگی مردم تلاش خواهم کرد.

زرآبادی تصریح کرد: اهتمام به انسجام ملی و به حساب آوردن همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها اقوام مذاهب طبقات و گروه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های مورد نظر بنده است.

وی ادامه داد: اولویت دادن به سیاست تنش زدایی، تلاش برای صلح در جهان و توسعه مردم‌سالاری در منطقه در برنامه‌های من پیش بینی شده است.

مبارزه با فساد در همه اشکال، جلب مشارکت، ایجاد تسهیلات برای ایرانیان خارج از کشور، پایان دادن به تنش‌ها و درگیری‌ها در جامعه و آرامش بخشیدن به افکار عمومی از دیگر برنامه‌های اعلامی این نامزد انتخابات بود.

ناظمی‌اردکانی: دولت من از هرگونه اشرافیت‌گرایی پرهیز خواهد کرد
 محمد ناظمی اردکانی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری شهید به واژه‌هایی مانند خدمت، فداکاری، خستگی‌ناپذیری، هم‌سفره‌شدن با محرومان، سربلندی و عزت معنایی دوباره بخشید.

وی افزود: امروز با صدای رسا و با ادبیات خودشان می‌گویم والله بالله تالله دوران مدیریت سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد. دولت پیشرو و خدمتگزار که تشکیل خواهم داد متعهد به انجام وظایف متعددی است.

ناظمی‌اردکانی تاکید کرد: باید علاوه بر پایبندی به قانون اساسی و تعهد به اجرای سیاست‌های کلی، نقشه راهی معین برای اداره کشور داشته باشیم.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در دولت من از هرگونه اشرافیت‌گرایی پرهیز خواهد شد تا رفتار مردمی در ذات دولت نهادینه شود و بتواند در فقرزدایی، رفع تبعیض، از بین بردن عادت زشت ویژه‌خواری و پیش‌گیری از اصراف و اتلاف بیت المال توفیق یابد.

 

تکمیل می شود ...

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۱۱۳۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۱۴     ساعت: ۱۱ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024