صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایتگری واقعه غدیر در غرفه‌های 'مهمونی ۱۰ کیلومتری' منطقه۸

شهرداری منطقه۸ با آماده‌سازی ماکت‌های واقعه غدیر، این عید بزرگ را در 'مهمونی ۱۰ کیلومتری' روایتگری می‌کند و در هفت غرفه فرهنگی و موکب پذیرایی میزبان شهروندان است.

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه ضمن گرامیداشت دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری منطقه۸ در آماده‌سازی و تدارک ویژه برنامه‌های این ایام اظهار کرد:با توجه به اهمیت این جشن بزرگ به عنوان نقطه عطف شکل‌گیری و معرفی مفهوم ولایت؛ امسال نیز همانند سال گذشته معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با برپایی پردیس فرهنگی و پذیرایی در مسیر برپایی جشن بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر واقع در ضلع جنوب خیابان دماوند مجاور بیمارستان بوعلی، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه با برپایی هفت غرفه (فرهنگی، ورزشی، سلامت، آموزش‌های شهروندی، بازی کودک و...) را در دستور کار خود دارد.

شهردار منطقه در خصوص مجموعه برنامه‌های تدارک دیده شده در غرفه‌های منطقه افزود: در این غرفه‌ها در اقدامی نو و با هدف شناخت واقعه غدیر، با ساخت ماکت‌های این اتفاق تاریخی دین اسلام، ماجرای غدیر به صورت مصور و در قالب داستان‌پردازی برای کودکان و نوجوانان روایتگری خواهد شد.

وی ادامه داد: میهمانان این مراسم در ایستگاه سلامت منطقه۸، خدمات سلامت محور شامل طب سنتی، مشاوره پزشکی، غربالگری فشار خون، بازی‌های هوش و خلاقیت، مشاوره روانشناسی را دریافت خواهند کرد و همچنین با مشارکت سرای محلات و ادارات آموزش شهروندی و ورزش منطقه برنامه‌های متنوع و مسابقات ویژه برای کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۵ تا ۲۳ روز سه‌شنبه اجرا می‌شود.

به گفته شهردار منطقه برپایی سیاه‌ چادر اقوام، طبخ نان و غذای محلی و میزبانی خادمین شربت‌خانه امام رضا(ع) با نوشیدنی‌های سنتی فصل تابستان از دیگر موارد تدارک دیده شده در میزبانی از جشن ولایت و میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به شمار می‌رود.

در ادامه نیز شهردار منطقه با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری منطقه در خصوص آماده‌سازی فضا در قبل و بعد از این مراسم اضافه کرد: مجموعه اقدامات این معاونت نیز از چند روز گذشته با آماده‌سازی و تجهیز فضای اختصاص داده شده به منطقه با نصب داربست، استیج و تدارک بیش از ۱۱هزار پرچم ۳۰ در ۴۰ برای مراسم بزرگ مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در دستور کار قرار داشت. همچنین آموزشگران و کارشناسان اداره پسماند و بازیافت منطقه با برنامه‌ریزی برای حضور در این مراسم و آموزش تفکیک پسماند و استفاده از برنامه نوماند به شهروندان در غرفه‌های منطقه حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش تعداد ۲۵ کارگر اداره پسماند به همراه ۷ دستگاه خودرو جمع‌آوری و تعداد ۵۰ نفر کارگر رفت‌ و روب با ماشین‌آلات نظافت حوزه خدمات شهری منطقه مجموعه اقدامات پاکسازی و نظافت محور برگزاری این مراسم را بر عهده دارند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۴۸۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۴     ساعت: ۱۱ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۸ تير
  • ٢١ ذو الحجه ١٤٤٥
  • Jun 28 2024