صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آغاز بکار رسمی‌ دومین نشست کارگروه ثابت کشاورزی و چهاردهمین نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو بریکس در روسیه

دومین نشست کارگروه ثابت کشاورزی بریکس امروز با حضور نمایندگان کشورهای عضو در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست علی کیانی راد رییس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور دارد.
همچنین نشست وزرای کشاورزی بریکس با حضور علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به نمایندگی از وزیر جهاد کشاورزی و با همراهی رئیس موسسه پژوهش‌ها و خانم جاوردی نماینده دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی فردا ۸ تیر ماه در شهر مسکو برگزار خواهد شد.
بریکس سازمان همکاری اقتصادی و تجاری است که توسط برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است و در حال حاضر اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی به عضویت کامل این سازمان درآمده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز به واسطه تلاش‌های رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه شهید امیرعبداللهیان از سال گذشته به عضویت این سازمان درآمده است.
اهداف اصلی موضوع کشاورزی و امنیت غذایی سازمان بریکس شامل ارتقای امنیت غذایی، توسعه تجارت و پایداری تولیدات کشاورزی و غذا است.
با تلاش جمهوری اسلامی ایران و چین و حمایت سایر کشورهای عضو برای نخستین بار موضوع توجه به نظام‌های میراثی کشاورزی مهم جهانی (جیاس) در بیانیه نشست وزرای کشاورزی بریکس گنجانده شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۵۵۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۸     ساعت: ۹ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
  • ٢٣ ذو الحجه ١٤٤٥
  • Jun 30 2024