صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

۶۴% از تصادفات جرحی شهر تهران مختص موتورسواران

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: با حرکت دنده تخلف و اشتباه دوم را انجام ندهید.

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص آمار تصادفات جرحی در شهر تهران توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : با رصدی که از تصادفات جرحی و از حیث نوع کاربری در سه ماهه سال جاری در شهر تهران صورت گرفت نشان داد که رتبه اول تصادفات باز هم به موتورسیکلت سواران با 64درصد باز می گردد . 
وی بیان داشت : همچنین در همین بازه زمانی تصادفات جرحی عابران پیاده با 26 درصد و خودرو سواران با 10 درصد بوده است .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : این آمار نشان می دهد که باز هم تصادفات جرحی موتورسیکلت سواران بیشتر است . البته در تصادفات فوتی این قشر از کاربران ترافیکی خوشبختانه یک عدد کاهشی را شاهد هستیم ولی در تصادفات جرحی رتبه اول را دارند .
سرهنگ جوانبخت افزود : فراوانی رتبه اول علت تامه تصادفات کل پایتخت به عدم توجه به جلو توسط رانندگان با 38 درصد ، حرکت با دنده عقب با فراوانی 13 درصد و تغییر مسیرهای ناگهانی نیز با 10 درصد باز می گردد . 
وی گفت : استفاده از تلفن همراه یکی از بارزترین تخلفاتی است که باعث عدم توجه به جلو شده و حواس راننده را از رانندگی پر می نماید و می تواند باعث بروز تصادفات شدید گردد . 
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : خیلی از رانندگان فکر می گنند اگر مسیری را اشتباه رفتند اشکالی ندارد که مسیری را دنده عقب تردد نمایند ولی می بینیم که این دنده عقب گرفتن ها باعث برخوردهای شدید می شود که کاربران ترافیکی باید به این نکته توجه نمایند که اشتباه دوم را انجام ندهند و به مسیر خود ادامه داده و از خروجی ورمپ بعدی به اصلاح مسیر اقدام نمایند .

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۵۶۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۹     ساعت: ۱۰ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
  • ٢٤ ذو الحجه ١٤٤٥
  • Jul 01 2024