صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

خطراتی که رانندگان را در تابستان تهدید می کند

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عامل اصلی تصادفات پایتخت در فصل تابستان مشخص شد .

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ ، دلایل اصلی تصادفات سال گذشته تهران را در فصل تابستان اینگونه تشریح کرد ؛
وی بیان داشت : بیشترین علل وقوع تصادفات در شهر تهران و در تابستان سال گذشته به ترتیب مربوط به عدم توجه به جلو با 34 درصد ، عدم رعایت حق تقدم عبور با 16درصد ، تغییر مسیرهای ناگهانی 11 درصد و حرکت با دنده عقب با 10 درصد و مابقی علل ها نیز 29 درصد از علل تصادفات را به خود اختصاص داده اند .
وی ادامه داد : بر همین اساس عدم توجه به جلو بیشرین نقش و رتبه اول را در تصادفات شهر تهران در تابستان گذشته داشته است .
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت : همچنین در این بازه زمانی ( تابستان ۱۴۰۲) میزان کل تصادفات فوتی 175 نفر ، کل تصادفات جرحی 6135 نفر و میزان کل تصادفات خسارتی 23996 مورد بوده است .
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : موتورسواران یکی از کاربران آسیب پذیر در تصادفات هستند که با کوچکترین بی احتیاطی جان خود و ترک نشین و حتی دیگر عابرین پیاده را به خطر می اندازند و در صورت واژگونی تصادف آنها به جرحی و فوتی تبدیل می شود .
وی گفت : در دل آمار اعلام شده، متاسفانه تصادفات فوتی موتورسواران 94 نفر ، تصادفات جرحی آنها 3943 نفر و میزان تصادفات خسارتی موتورسواران 3084 مورد در تابستان سال گذشته بوده است . 
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور اظهار داشت :عدم توجه به جلو از سوی رانندگان تهرانی ، اولین علت وقوع تصادفات می باشد که لازم است رانندگان حین رانندگی فقط توجه به جلو داشته باشند واز انجام هرگونه اقدامی مانند خوردن و آشامیدن ، صحبت با تلفن همراه ، استعمال دخانیات و صحبت با سرنشینان خودرو که حواس آنان را از رانندگی پرت می کند جدا خودداری نمایند . 
وی با اشاره به فصل گرما و لازمه ی توجه موتور سواران به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی ، به راکبین موتورسیکلت نیز توصیه کرد که حتما قبل از روشن نمودن این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کرده و در روز چراغ موتورسیکلت را جهت بهتر دیده شدن توسط دیگر رانندگان روشن نگه دارند تا شاهد تصادفات دلخراش نباشیم .

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۵۸۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۱۱     ساعت: ۹ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
  • ٢٦ ذو الحجه ١٤٤٥
  • Jul 03 2024