صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مراسم نکوداشت استاد دکتر حمیدرضا پوراعتماد، بنیان‌گذار خدمات اتیسم در ایران

به پاس قریب ربع قرن خدمات دکتر حمیدرضا پوراعتماد به جامعه اتیسم ایران، مراسم نکوداشت این استاد بزرگ، به ابتکار والدین کودکان دارای اتیسم و با حمایت ۲۹ مؤسسه دولتی و غیر دولتی در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، در ابتدای این مراسم، جناب آقای دکتر محمدرضا بیگدلی، دبیر اجرایی نکوداشت، ضمن مرور خدمات جناب آقای دکتر پوراعتماد از حضار و حمایت‌کنندگان این رویداد علمی فرهنگی تشکر به عمل آورد. مراسم از نظر محتوا به دو بخش تقسیم می‌شد. در بخش اول، ۲۷ عنوان بنیان‌گذاری‌ها و خدمات علمی، فرهنگی و توسعه‌ای۳ دکتر حمیدرضا پوراعتماد مرور شد. بخش دوم متمرکز بر نقش جناب استاد در شکل‌گیری خدمات رسمی و تخصصی به کودکان دارای اتیسم بود. در این بخش، آقای دکتر محمدعلی مظاهری، رییس دانشکده روان‌شناسی و سرکار خانم دکتر خوشابی، روانپزشک کودک و دانشیار دانشگاه بهزیستی، جناب آقای دکتر فرید براتی سده، رییس اسبق ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن به نقش جناب دکتر پوراعتماد در شکل‌گیری خدمات اتیسم در ایران پرداختند. در ادامه جناب آقای دکتر حسین نمازی، رییس محترم گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به شخصیت آقای دکتر پوراعتماد به عنوان رییس شاخه روان‌شناسی این گروه پرداختند.
 دکتر حمید صاحب، مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در مورد متقاعد کردن مردم برای اینکه بدانند، بخواهند و بتوانند از خود،خانواده،شهر و جامعه صیانت کنند و به مراتب عالی انسانی دست پیدا کنند.
وی همچنین در مورد اهمیت و لزوم قدردانی از پیشکسوتان من جمله جناب دکتر پوراعتماد مطالبی ایراد کردند.

در این مراسم سخنرانی والدین بسیار تأثرانگیز و تأثیرگذار بود. روایت آن‌ها از روند بهبودی یا درمان قطعی کودکانشان در مرکز تهران اتیسم و بیان ویژگی‌های شخصیتی جناب دکتر پوراعتماد، پدر اتیسم ایران، گاه جمعیت حاضر را به وجد می‌آورد و گاه اشک شوق بر دیدگان حضار می‌نشاند.

در این جلسه شخصیت‌های علمی نظیر آقای دکتر علی فتحی آشتیانی، رییس سازمان روان‌شناسی و مشاوره، جناب دکتر حسین شکرکن، رییس انجمن صنعتی سازمانی ایران، سرکار خانم دکتر شیوا دولت‌آبادی، از انجمن روان‌شناسی ایران و اساتید برجسته دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند.

در پایان مراسم، به پاس سالها خدمات ارزنده علمی، بالینی و اجرایی دکتر حمیدرضا پوراعتماد، هدایایی از سوی والدین کودکان دارای اتیسم، سازمان نظام روان‌شناسی، بنیاد ملی نخبگان، انجمن روان‌شناسی اجتماعی ایران، دبیرخانه اجرایی نکوداشت و...  به ایشان تقدیم شد. مراسم با رونمایی از سردیس جناب استاد و اهدای این سردیس از سوی والدین به دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی خاتمه یافت.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۵۹۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۱۱     ساعت: ۱۲ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024