صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

۴ درصد کاهش نرخ بیکاری زنان نسبت به سال ۹۷

نشست خبری دکتر کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دکتر عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با عنوان ' رونق تولید، مهارت آموزی و اشتغال در دولت مردمی' عملکرد و اقدامات سه ساله دولت مردمی در حوزه های اشتغال آفرینی و اقدامات حمایتی در حوزه‌ های مهارت آموزی صبح امروز در مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، دکتر کریمی بیرانوند در این نشست اظهار کرد: 4 درصد کاهش نرخ بیکاری زنان نسبت به سال 97 داشتیم در حقیقت در سال 97 تقریبا 19 درصد و در سال 1302  نرخ بیکاری زنان 15 درصد بوده است.

وی افزود: مشاغل خانگی یکی دیگر از اقدامات تحولی در حوزه اشتغال بوده است. هم از لحاظ تسهیلات و هم از لحاظ بودجه به طوری که بانک مرکزی 5 هزار میلیارد تومان به مشاغل خرد و خانگی اختصاص دادند.
کریمی بیرانوند عنوان کرد: برای مشاغل خانگی و خرد مجوزها چند برابر شد. همانطور که میدانید 10 درصد اشتغال فقط مشاغل خانگی هستند.

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه نرخ بیکاری تک رقمی شد گفت:در سه ساله دولت سیزدهم، جمعیت شاغل و فعال افزایش یافت و جمعیت بیکار کمتر شد. شرایط محیط کسب و کار رو بهبود است و بازیگران اصلی کار و تولید شرایط بهتری دارند. در دولت شهید رئیسی2میلیون و 721هزار شغل ایجاد شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه ابتدای سال 1400نرخ بیکاری 9.6 درصد بود که در پایان سال 1402به 8.1 درصد رسید، گفت: اولین بار در تاریخ انقلاب است که نرخ بیکاری تک رقمی شد. میانگین نرخ بیکاری جمعیت 19تا 24سال از 23.6 در سال 1400 به 21.2 درصد در سال 1402رسید.

کریمی بیرانوند افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان که کیفیت مشاغل را نشان می‌داد در دولت سیزدهم کاهشی و به 11.8 درصد رسید و فاصله 3.7 با میانگین نرخ بیکاری کل رسید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۵۹۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۱۱     ساعت: ۱۲ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024