صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آغاز فرآیند بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی

معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در بیست‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم این سازمان آغاز شده و تا ۲۰ تیر در سامانه https://tamin.porsline.ir/s/QURAN ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم علاوه بر کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و شرکت‌های تابعه و اعضای خانواده آنان؛ همکاران بازنشسته و خانواده‌های آنان و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان نیز می‌توانند شرکت کنند.

براساس این گزارش، مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور گسترش، ترویج و نهادینه‌سازی اندیشه‌های قرآنی و فرهنگ دینی در میان اعضای خانواده بزرگ کارکنان این سازمان و نیز مخاطبان سازمان، برگزار می‌شود و در سال جاری و در بیست‌وششمین دوره این مسابقات شعار محوری "قرآن؛ نور هدایت، راهنمای امت، کتاب مقاومت" برای این دوره از مسابقات تعیین و اعلام شده است.
تمامی کارکنان شاغل در ستاد مرکزی، ادارات‌کل و مدیریت‌های درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در استان‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و خانواده‌های آنها، همکاران بازنشسته و خانواده‌های آنان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند. این دوره از مسابقات در سه مرحله و در 5 رشته حفظ، قرائت، اذان، نهج‌البلاغه و زندگی با آیه‌ها برگزار می‌شود.
این گزارش حاکی است چهار گروه سنی برای متقاضیان شرکت در بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی تعریف شده است که شامل  گروه سنی آلاء (نعمت) مشتمل بر شرکت‌کنندگان با سن  6 سال تمام الی 11 سال تمام، گروه سنی ولاء (محبت) 12 سال الی 16 سال تمام، گروه سنی اعلی (بلندمرتبه) 16 سال به بالا و گروه سنی وجهاء (بازنشستگان همکار و بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان) است.
علاقه‌مندان به شرکت در بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی این سازمان از طریق سامانه https://tamin.porsline.ir/s/QURAN   مشخصات خود را درج و در مرحله مقدماتی این مسابقات که در نیمه نخست مرداد ماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.
در این مسابقات، رقابت در رشته‌های اذان، نهج‌البلاغه، حفظ یک جزء، حفظ سوره‌های واقعه و لقمان و حفظ 14 سوره آخر قرآن صرفاً در مرحله مقدماتی برگزار می‌شود و رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و آیه‌های زندگی در هر سه مرحله برگزار خواهد شد.
آزمون رشته نهج‌البلاغه نیز صرفاً در مرحله مقدماتی برگزار می‌شود و منبع این آزمون، کتاب شرح هفت خطبه نهج‌البلاغه (منشور حکومت علوی) از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) است که به‌‎صورت برخط و چهارگزینه ای برگزار خواهد شد.
مهلت ثبت‌نام در این مسابقات به مدت دو هفته از تاریخ 06‏/04‏/1403 آغاز شده و تا 20‏/04‏/1403 ادامه خواهد داشت و کلیه شرکت‌کنندگان علاوه بر ثبت‌نام در یکی از رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و آیه‌های زندگی، می‌توانند در یکی از رشته‌های اذان و نهج‌البلاغه نیز ثبت‌نام کنند.
متن کامل کتاب‌های منبع آزمون آیه‌های زندگی و آزمون نهج‌البلاغه در صفحه اصلی تارنمای رسمی‌ سازمان به نشانی www.tamin.ir در دسترس متقاضیان است و ثبت‌نام از داوطلبان به‌صورت متمرکز و صرفاً از طریق نشانی  https://tamin.porsline.ir/s/QURAN  صورت خواهد گرفت.
‏‏‏‏‏‏‏‏زمان برگزاری مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ قرآن ‌کریم نیمه اول مردادماه سال 1403 به‌ صورت سراسری در کشور رأس ساعت‌هایی که کمیته‌های اجرایی مسابقات تعیین می‌کنند، خواهد بود و مسابقات رشته‌های آیه‌های زندگی و نهج‌البلاغه در ‌سراسر کشور، در روز سه‌شنبه مورخ 16 مرداد‌ ماه سال 1403، به ترتیب رأس ساعت 9:30 صبح (آیه‌های زندگی) و 11 صبح (نهج‌البلاغه) برگزار می‌شود و ثبت‌نام کنندگان موظفند در تاریخ و زمان یاد شده در آزمون شرکت کنند. این آزمون فقط یک بار و صرفاً در تاریخ مذکور برگزار خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۶۰۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۱۱     ساعت: ۱۴ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
  • ٢٧ ذو الحجه ١٤٤٥
  • Jul 04 2024