صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

گرامیداشت هفته ملی خانواده به میزبانی فرهنگسرای خانواده

رئیس فرهنگ‌سرای خانواده برنامه‌های این مرکز را تشریح کرد و گفت برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی ویژه خانواده‌ها از ۱۱ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی این‌فرهنگسرا برگزار می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها به میزبانی فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده درباره برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته خانواده گفت: با توجه به اهمیت و عظمت ساختار خانواده از نگاه قرآن به منظور ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور بر پایه الگوی اسلامی «هم اندیشی بانوان مدیر و فعال قرآنی» برگزار می شود.
رییس فرهنگسرای خانواده در ادامه گفت: نوجوانی را می‌توان مهمترین دوره‌ زندگی هر فرد دانست که ویژگی‌های رشدی آن می‌تواند بـر اختلالات روانی رفتاری فرد در آینده اثر بگذارد همچنین مسائل خانواده و نوجوانان در جامعه ما از حساسیت زیادی برخـوردار اسـت، خـانواده بـه عنوان یک عامل اساسی برای حفظ سلامت جامعه محسوب می‌شود، علاوه بر این، خانواده به عنوان یک واحد زیستی-اجتماعی در جهت تربیت و پرورش ابعـاد مختلـف روحـی-روانـی و رشد عاطفی مطلوب اعضاء جدید جامعه که کودکان و نوجوانان هستند نقـش اساسـی ایفا می‌کند، بنابراین کتابچه " نوجوانانه" به منظور معرفی کتاب های مرتبط با حوزه نوجوانان و خانواده در هفته ملی خانواده منتشر می شود.
مقدم اظهارداشت: همایش "خانواده خشنود" با سخنرانی اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده با اعطای  گواهینامه معتبر ویژه متخصصان و علاقه مندان حوزه سلامت و خانواده همزمان با هفته ملی خانواده برگزار می شود. 
رییس فرهنگسرای خانواده اضافه کرد: همایش "خانواده دوست داشتنی من" با حضور خانواده شهرداری منطقه شش در یک فضای صمیمانه برگزار می شود. 
وی ادامه داد: دستیابی به یک خانواده ایده آل و سالم به عنوان پایه‌های یک جامعه سالم لازم است همه اعضای خانواده و بویژه زن و شوهر نقش خود را به درستی ایفا کنند و لازمه خانواده ایده آل، تربیت صحیح و اصولی کودک است به همین منظور کارگاه‌ «خانواده سالم» از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.
همچنین مقدم در ادامه گفت: نمایش "ریشه درخت" و نمایشنامه خوانی" من و پدرم" به کارگردانی زهرا جربان با هدف گسترش فرهنگ آرامش و مهربانی در سالن نمایش فرهنگسرای خانواده اجرا می شود. 
در پایان  شیوا مقدم (رییس فرهنگسرای خانواده) گفت: کنسرت موسیقی خانواده به سرپرستی شاهرخ شیردوست از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.
از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر (ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام گذاری شده است.
فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۶۴۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۱۲     ساعت: ۱۶ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
  • ٢٧ ذو الحجه ١٤٤٥
  • Jul 04 2024