صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
به همت مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان

نخستین نشست رویداد هوش مصنوعی در صنعت ورزش ایران برگزار شد

نخستین نشست رویداد هوش مصنوعی در صنعت ورزش ایران به همت مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان و همکاری انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات وابسته و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات معاونت علمی ، فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نخستین نشست رویداد هوش مصنوعی در صنعت ورزش ایران روز دوشنبه 18 تیرماه، به همت مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان و با همکاری انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات وابسته و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات معاونت علمی ، فناوری ریاست جمهوری در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
این رویداد با حضور نمایندگان واحدهای ستادی و کارشناسان حوزه ورزش و فناوری برگزار شد و شامل سه بخش اصلی بود که هر یک به جنبه‌ای حیاتی از کاربرد هوش مصنوعی در ورزش پرداخت.
در بخش اول، هم‌اندیشی راهکارهای کاربردی و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ورزش مورد بررسی قرار گرفت. مباحثی همچون تحلیل داده‌ها، پیشگیری از آسیب‌های ورزشکاران، شخصی‌سازی تمرینات، بهبود تجربیات تماشاگران، و مدیریت بهتر تیم‌ها و مسابقات به عنوان مزایای کلیدی هوش مصنوعی مطرح شد.
در بخش دوم، ازسوی انجمن صنعت ورزش ایران پروژه انقلابی هوش مصنوعی آنالیز فیفا معرفی شد. این پروژه نشان داد چگونه تحلیل‌های دقیق و هوشمندانه می‌تواند به بهبود عملکرد تیم‌های فوتبال و افزایش دقت تصمیم‌گیری‌های تاکتیکی کمک کند.
بخش سوم و پایانی، به کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار تجهیزات ورزشی با معرفی نخستین لیگ کشوری طراحی پوشاک و البسه ورزشی اختصاص یافت. این لیگ نوآورانه، طراحان و برندهای مختلف را به چالش کشیده تا بهترین و هوشمندانه‌ترین طراحی‌های ورزشی را ارائه دهند.
این نشست با حضور معاونت مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش، رئیس انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات ورزش، نمایندگان کمیته ملی المپیک، ،کمیته پاراالمپیک، اداره کل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها، اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها، ادراه کل دفتر توسعه ورزش همگانی، اداره کل حقوق و املاک، اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی، اداره کل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری، مرکز فناوری، اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری برگزار شد.
این رویداد فرصتی بی‌نظیر برای تبادل ایده‌ها و تجربیات میان فعالان حوزه ورزش و فناوری بود و تأکید شد که بکارگیری اصولی و علمی هوش مصنوعی می‌تواند تحولی شگرف در صنعت ورزش کشور ایجاد کند.
همچنین نمایندگان بخش های مختلف وزارتخانه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و گزارشی از تجربیات باشگاه‌های بزرگ دنیا در به‌کارگیری هوش مصنوعی ارائه شد. با توجه به مباحث نوین مطرح شده در این نشست مقرر شد جلسات بیشتر ی برای بهرمندی صنعت ورزش ایران در این حوزه برگزار شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۷۶۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۱۹     ساعت: ۱۰ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024