صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

داخلی سازی بیش از ۹۰ درصد آسانسور و پله برقی‌های کشور

رئیس انجمن تولید کنندگان قطعات آسانسور و پله برقی گفت: حدود ۵۰ هزار دستگاه آسانسور و هزار و ۲۰۰ دستگاه پله برقی در کشور بهره برداری می‌شود که همه با تلاش تولیدکنندگان داخلی تولید شده است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما؛ آقای صمد شفاهی افزود: یک تا دو درصد از آسانسور‌هایی که مصرف خاصی دارند و عمدتا در پتروشیمی‌ها یا پالایشگاه‌ها تعبیه شده اند قطعاتشان وارد می‌شود. بقیه آسانسور‌ها و پله برقی‌های مورد نیاز کشور، با تلاش تولیدکنندگان داخلی تولید می شود و به بهره برداری می‌رسد.
 وی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی در صنعت آسانسور فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۵۰ واحد به صورت رسمی عضو تشکیلات این صنعت هستند و بقیه به صورت متفرقه فعالیت و محصولاتشان را ارائه می‌کنند.
 شفاهی گفت: حدود ۸۰ هزار نفر در این صنعت فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۵۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.
 رئیس انجمن تولید کنندگان قطعات آسانسور و پله برقی در مصاحبه‌های اخیر خود گفته بود: سالانه یک تا یک و نیم میلیارد دلار ارز برای واردات قطعات آسانسور اختصاص می‌یابد. وی در این باره گفت: اگر قیمت هآسانسور به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار باشد با تولید ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه آسانسور و حدود هزار و ۲۰۰ پله برقی به دست تولیدکنندگان داخلی، می‌توان از خروج یک تا یک ونیم میلیارد دلار ارز برای واردات این کالا جلوگیری کرد.
شناسنامه


کدخبر: ۳۶۴۸۲۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۲۳     ساعت: ۱۱ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024