صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

«در جستجوی بازیگر هملت» اجرای صحنه‌هایی از نمایشنامه هملت است

کارگردان نمایش «در جستجوی بازیگر هملت» گفت: این اثر اجرای نمایش «هملت»به طور کامل نیست بلکه این اثر رویکرد گروه تئاتر به نمایشنامه هملت و اجرای بخشی از صحنه‌های آن است.

به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری، مسعود دلخواه در گفت‌وگو با خبرنگار جهانی پرس درباره نمایشی که این روزها در تئاتر شهر روی صحنه دارد گفت: سال گذشته فراخوانی از سوی موسسه هنر فردا منتشر شد تا زمینه آموزش و اجرای یک پرفورمنس بر اساس مونولوگ «بودن یا نبودن» هملت مهیا شود.
وی ادامه داد: این فراخوان با استقبال هنرجویان و دانشجویان مواجه شد  و ما از بین متقاضیان حدود ۵۰ نفر را انتخاب کردیم تا در قالب دو کلاس ۲۵ نفره هفته‌ای یک روز به مدت چهار ساعت روی این پروژه کار شود.
دلخواه اظهار کرد: بعد از دوره سه ماهه آموزش کار به مدت ۹ ماه بعد ادامه پیدا کرد. این تمرینات به اجرای یک ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای منتهی شد که درباره  یک گروه تئاتری است که جوانان برای به صحنه بردن هملت با مشکلاتی مواجه می‌شوند و بعد کارگردان در رویاهای خود اجراهایی از هملت میبیند و از پتانسیل تمام جوانان استفاده می‌کند. تهیه‌کننده در این اثر اصرار دارد که حتما از چهره شناخته شده برای نقش هملت استفاده شود که با مخالفت کارگردان مواجه می‌شود و با همان جوانان نمایش را روی صحنه می‌برد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در نمایش «در جستجوی بازیگر هملت» تمام مسائل پیش آمده در حین تمرینات را در قالب اثر مطرح می‌کند، بیان کرد: طراحی و بازنویسی متن نمایش با همکاری گروه نمایش انجام شده است. 
این کارگردان تئاتر گفت: این اثر اجرای نمایش «هملت»به طور کامل نیست بلکه رویکرد گروه تئاتر به نمایشنامه هملت است  و ما صرفا بخشی از آن را روی صحنه خواهیم برد.
دلخواه تاکید کرد: طراحی لباس و اجرای این اثر که متن آن را بر اساس خلاقیت گروه اجرایی دراماتورژی کرده‌ام . صحنه نمایش فضایی جز آنچه بازیگران آن را پر کرده‌اند، ندارد و ماجرا بیشتر در یک فضای خالی اتفاق می‌افتد. طراحی لباس هم با کمک بازیگران و تایید من انجام شده و نورپردازی اثر را هم محمدمهدی سامی‌منش برعهده داشته و عرشیا زرین سرپرست گروه موسیقی است.
وی در پایان افزود: نمایش در جستجوی بازیگر هملت از ۳۱ تیرماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرای خود را از سر خواهد گرفت.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۴۸۹۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۲۷     ساعت: ۱۶ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 1
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
  • ١٤ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Oct 18 2024