صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
شهردار منطقه۱۲؛

از نبض اقتصادی تا جریان عاشورایی در بازار تهران

شهردار منطقه ۱۲ گفت : بازار تهران در تاریخ علاوه بر آنکه نبض اقتصاد ایران را در دل خود داشته، یکی از جریان‌های قدرتمند مذهبی کشور را به دست داشته و این ویژگی بازار پایتخت، در سده‌های متمادی حفظ شده و اکنون نیز رگه‌های وسیعی از آن مشهود است. در عاشورا و تاسوعای حسینی می‌توان اوج گیری ارادت اهالی منطقه بازار را مشاهده کرد و نظاره گر برخی از سنتی‌ترین عزاداری‌های برای امام حسین (ع) و یارانش بود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی  اظهارداشت: عزاداری حسینیه کربلایی ها از بزرگترین تجمع عزاداران حسینی در ایران است که هر سال در دهم محرم الحرام همراه با سوزاندن خیمه نمادین منتسب به اهل بیت امام حسین(ع) در چهار راه گلوبندک برگزار می شود .

شهردار منطقه۱۲ همچنین افزود: علاوه بر ده ها حسینیه و هیات بزرگ در بازار و محله های قدیمی منطقه ۱۲، حسینیه سادات اخوی نیز  از سالیان دور میعادگاه ارداتمندان اهل بیت (ع) و سید و سالار شهیدان بوده است  که دسته عزاداری حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع می‌کند و معمولاً همزمان با اذان مغرب به امامزاده یحیی(ع) می رسد.

 شهردار منطقه۱۲ اظهار داشت: مراسم حلواپزون ظهر تاسوعا در کوچه چترچیِ بازار تهران، یکی از همین آیین‌ها است که بزرگترین تجمع نذری دهندگان را در این روز در خود جای می دهد.

وحیدرضا انارکی محمدی گفت : در ایام محرم و به خصوص در دهه نخست ، عوامل حوزه خدمات شهری شهرداری منطقه و نیروهای سازمان پسماند و آتش نشانی با حضور میدانی در سطح شهر خدمت رسانی گسترده ای به مردم عزادار انجام می دهند.

شهردار منطقه۱۲ گفت: پاکسازی معابر و محل فعالیت هیئت های مذهبی و اتخاذ تمهیدات لازم برای سهولت در برپایی مراسم های سوگواری و خدمات رسانی به عزاداران حسینی از اقدامات قابل ذکر حوزه محیط زیست و خدمات شهری در این ایام است.

وی همچنین از اقدامات معاونت اجتماعی وفرهنگی در  برپایی موکب ها و چایخانه های منتسب به اهل بیت برای میزبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین خبر داد وافزود: معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه نیز با همکاری پلیس راهور تمهیدات مناسبی برای تسهیل در تردد شهروندان در این ایام فراهم کردند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۴۹۲۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۲۹     ساعت: ۲۱ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024