صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با وبدا عنوان کرد:

۳۵ مورد غرق شدگی در دریای خزر طی دوماه گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بروز حادثه غرق شدگی برای ۳۵ نفر در ۲ ماه گذشته در دریای خزر، از مسافران خواست تا برای تفریحات آبی در محدوده تعیین شده ساحلی تردد کنند.

به گزارش جهانی پرس دکتر فرهاد غلامی، در گفت و گو با وبدا، با اشاره به شروع فصل گردشگری هموطنان در نوار شمالی کشور، به ارائه توصیه های پیشگیرانه به منظور حفظ سلامتی هموطنان پرداخت و افزود: مردم قبل از آغاز سفر به نوار شمالی کشور، شرایط بهداشتی و سلامتی آن شهر را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: شهرهای شمالی کشور نیز امروز در معرض خطر پشه آئدس قرار دارد و هموطنان عزیز ما باید در برخی از شهرها مراقبت های سلامتی را افزایش دهند. اکنون پشه آئدس در شهرستان رامسر مشاهده شده است، اما تاکنون هیچ بیماری نداشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مسافران نوار شمالی کشور خواست که حتما برای تفریحات آبی در محدوده تعیین شده ساحلی تردد کنند.

وی با اشاره به آمار غرق شدگی در خردادماه و تیرماه در سال جاری در نوار شمالی، گفت: در خردادماه 11 نفر و در تیرماه 24 نفر از هموطنان ما دچار غرق شدگی شدند که 33 نفر از 35 هموطنی که دچارحادثه غرق شدگی شدند، در خارج از محدوده تعیین شده حضور داشتند.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه 7 نفر از 33 نفری که در خارج از محدوده تعیین شده ساحلی دچار حادثه غرق شدگی شدند، جان باخته اند.

وی توصیه کرد: مسافران حتما در محدوده تعیین شده ساحلی حضور داشته و شنا کنند، چراکه در این محدوده، ساحل امن بوده و امدادگران نجات غریق حضور دارند، همچنین دسترسی به هلال احمر و اوژانس 115، امکان پذیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مسافران نوار شمالی کشور خواست که قبل از سفر، جعبه کمک های اولیه، اسپری دفع حشرات، داروهای ضد آلرژی و دماسنج به همراه داشته باشند.
شناسنامه


کدخبر: ۳۶۴۹۶۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۳۱     ساعت: ۱۰ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024