صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
محسن مقیمی:

تئاتر آزاد بیشتر شبیه شوهای سخیف است تا نمایش

یک کارگردان گفت: تئاتر در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر حمایت نشود، تبعات بسیاری خواهد داشت.

به گزارش جهانی پرس، امیرمحنتی- محسن مقیمی؛کارگردان جوان  کشورمان با بیان این مطلب گفت: عمده ترین مشکل حال حاضر عدم حمایت کافی و توجه مسئولان از هنرمندان در این حوزه است . در حالیکه مشکلات معیشتی و دغدغه های فراوان منجر به بی انگیزگی و سرخوردگی هنرمندان می شود .
وی با بیان اینکه  تولید آثار فاخر و ارزشمند جای خود را به آثار ضعیف داده است، افزود: از نظر من تئاتر دقیقا مثل یک زندگی است . همه چیزدر آن در لحظه اتفاق می افتد ، پستی و بلندی دارد!  زمانی خوب پیش می رود و زمانی خوب پیش نم یرود . برگشت به عقب هم ندارد . قرار هم نیست کمکت کنند . هنر فرصتی به ما می دهد که با آن حرف هایمان را بزنیم.
مقیمی در خصوص تئاتر آزاد گفت : تئاتر آزاد که در حال حاضر در کشور در حال اجراست و پا گرفته، بیشتر شبیه به شوی نمایشی است که با پرداختن به لودگی و کنایه های سخیف و مبتذل سعی در جذب مخاطب دارد. چون تئاتر آزاد کسب درآمد بالاتر و گیشه بهتری دارد.  همین موضوع باعث ضربه زدن به نمایشهای فاخر می شود که به سختی روی صحنه می روند. .آثار نمایشی باید حرف برای گفتن داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تماشاخانه های خصوصی به دلیل درآمد بیشتر و کم کردن مخارج خود به سراغ سلبریتی ها ،بلاگرها و یا حتی خوانندگان هم رفته اند ،که همین موضوع باعث می شود گروه های هنری مستعد و جوان تر اگر بخواهند به صورت تخصصی کار کنند، موفق نمی شوند. واضح تر این که تئاتر مستقل و تجربی بدون پشتوانه مالی همیشه در سایه ی نمایش های تجاری قرار گرفته است. بازیگرانی داریم که بعد از چند سال تجربه ناموفق در سینما صرفا جهت دیده شدن وارد تئاتر می شوند و عرصه را برای هنرمندان جوان تر تئاتر تنگ تر می کنند. تئاتر ماهیت تجاری دارد . وقتی یک سلبریتی برای پر کردن سالن و گیشه در یک نمایش جای می گیرد،  تمامیت آن نمایش تحت تاثیر شهرت و چهره آن سلبریتی قرار می گیرد و عملا کیفیت، فدای شهرت می شود. حضورت سلبریتی ها در تئاتر صحت وجود مافیا را تایید میکند  و فریاد می زند که: تئاتر هم مافیا دارد!
محسن مقیمی در خصوص کارگردانی بیان کرد :  یکی از مهمترین و سخت ترین بخش در تئاتر را کارگردان دارد. چون وظیفه یک گروه کوچک یا حتی بزرگ را بر عهده دارد . ارتباط بین نمایشنامه ها و بازیگران باید به عهده کسی باشد که کاملا به اصول کار در آن حرفه واقف باشد ، تمام اعضای گروه را برای رسیدن به یک اجرای صحیح و بی نقص به درستی مدیریت و رهبری می کند. کارگردان بازیگر را با اصول و تکنیک های خودش پرورش می دهد که به نقش خود در آن نمایش نزدیک شود . یک کارگردان تئاتر باید با موارد مختلفی از هنر آشنا باشد مثل موسیقی ، فرم و تکنیک ها بازیگری.
 
مقیمی در آخر گفت : امیدوارم در آینده نزدیک حال تئاتر بهتر شود  و مثل کشورهای دیگر پیش قدم در این هنر باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
محسن مقیمی از نوجوانی به تئاتر و سینما علاقه داشت . در سال ۱۳۹۳ به راهنمایی برادرش؛ محمد مقیمی  کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر ،وارد عرصه تئاتر شد و اولین تجربه کاری خود را  پشت صحنه نمایش  «طبیعت انسان های کاملاً معمولی در شرایط غیر معمولی»  شروع کرد .  رفته رفته در بخش های مختلفی از تئاتر به عنوان دستیار کارگردان، دستیار صحنه و نور را تجربه کرده و در این راستا از برادر خود که سابقه زیادی در کارگردانی و نویسندگی چندین فیلم کوتاه  و تئاتر را دارد، آموخته است. مقیمی متولد ۱۳۷۳ در تهران متولد شد . و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۰۸۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۳     ساعت: ۲۲ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 08 2024