صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

معاون وزیر آموزش و پرورش در برنامه «مثبت آموزش»

معاون وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه « مثبت آموزش» از درنظر گرفتن امتیازاتی برای دانش آموزان المپیادی خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، سیدرضا حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در برنامه «مثبت آموزش» به سوال متقاضیان شرکت در المپیاد های دانش آموزی پاسخ داد.
وی گفت: دانش آموزان المپیادی از پایه هشتم یا نهم روی علمی مانند ریاضی ، شیمی و ...متمرکز می شوند و چالشی که در حال حاضر داریم امتحانات نهایی با اینکه یک سری ویژگی های مثبت در فضای سیستم آموزشی کشور دارد اما آسیب جدی به دانش آموزان المپیادی می زند.
حسینی  بیان داشت: دانش آموزانی که در پایه دهم و یازدهم مشغول تحصیل هستند نمی دانند که در اوایل پایه دوازدهم می توانند مدال المپیاد را کسب کند یا نه؟! در حالی که معدل پایه دهم و یازدهم هر کدام، 20 درصد از نمره ورود به دانشگاه آنها را شکل می دهد و این سبب رسیک بالا برای دانش آموزان شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این یک سال اخیراین مسآله را به کمک وزیر آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیری کردیم تا امتیازاتی را برای دانش آموزان المپیادی در نظر بگیریم تا اگر در المپیادی شرکت می کنند و بنا به هر دلیلی موفق به کسب مدال نمی شوند امتیازاتی را برای ورود به دانشگاه ها دریافت کنند و از دیگر دانش آموزان عقب نمانند و اینگونه انگیزه  دانش آموزان برای شرکت در المپیاد ها بیشتر شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۴۹۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۰     ساعت: ۲۰ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
  • ١٥ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 19 2024