صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

افزایش ظرفیت تولید با بکارگیری سیاست‌های حمایتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی که با ۵۰ درصد زیر ظرفیت فعالیت می‌کردند، با استفاده از سیاست‌های حمایتی توانستند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش جهانی پرس از صداوسیما؛ آقای فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت با اشاره به سهم ۹۴ درصدی واحد‌های کوچک و متوسط از نظر تعداد در توسعه کسب و کار، گفت: پارسال تعداد سه هزار ۲۲۵ واحد زیر ظرفیت، از طریق کمک به توسعه بازار واحد‌های تولیدی، ارائه تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز آنها با کمک برخی از بانک‌ها و رفع مشکل تامین مواد اولیه، افزایش ظرفیت یافته اند. 

وی افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۸۰ واحد راکد با اشتغال دو هزار ۵۰۰ نفر مجدداً به چرخه تولید بازگشته اند و همچنین ۳۴۱ واحد زیر ظرفیت ۵۰ درصد تولید، به بالای ۵۰ درصد افزایش ظرفیت یافته اند.

معاون وزیر صمت با اشاره به ضرورت نوسازی و بازسازی صنایع به ویژه واحد‌های کوچک ومتوسط گفت: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۳ نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی در راستای کاهش مصرف و شدت انرژی، کاهش آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت‌پذیری واحد‌های تولیدی، دستور کار قرار گرفته است. 

مقیمی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال نوسازی و بازسازی ۲۸ واحد صنعتی انجام شده است، افزود: برنامه ریزی برای نوسازی و بازسازی صنایع از سه ماهه آخر پارسال آغاز شد و در مرحله اول حدود شش هزار واحد صنعتی که بیش از ۲۰ سال از تاریخ بهره برداری آنها گذشته بود به عنوان اولویت اول برای نوسازی و بازسازی شناسایی شد. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران بازفعالسازی واحد‌های صنعتی را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت برشمرد و گفت: این سیاست با رویکرد افزایش میزان بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع زیرساختی و سرمایه‌گذاری‌های مالی صورت پذیرفته و با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۸۱۱ واحد راکد با اشتغالی بالغ بر ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر، مجدداً راه اندازی شد. 

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی شامل: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، خبرگان بخش صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاران جدید و مشاوران تخصصی، بازفعال سازی واحد‌های صنعتی عملیاتی می‌شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۵۲۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۱     ساعت: ۱۳ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024