صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آخرین اقدامات صورت گرفته جهت رفع برخی از مشکلات برای اربعین۱۴۰۳

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی در رادیو ایران از ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سماح خبرداد.

به گزارش جهانی پرس از شبکه رادیویی ایران، مهدی جمالی نژاد در گفت و گو با برنامه «سلام صبح بخیر» با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است بیان کرد: از اول ماه صفر تا ساعت ۸ صبح روز گذشته ۲۵۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین از مرز‌های کشور وارد عراق شدند.

وی بیان کرد: اربعین حسینی یک موهبت الهی، کنگره بزرگ شیعیان جهان، ترکیبی از عشق و ایمان و نشانه‌ آمادگی برای مبارزه در راه خداست.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی، موضوعات مرتبط با پروژه های عمرانی را برنامه ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌کند، اظهار کرد: این کمیته یکی از کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی است که دارای ۱۵ مأموریت‌ و وظیفه اساسی در حوزه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی و راه های مواصلاتی و بناهای ثابت، جانمایی و تأمین امکانات برای پارکینگ های خودروهای شخصی و اتوبوس های بین شهری، تأمین امکانات اضطراری و رفاهی، تکمیل پایانه های مرزی و رفع خلاءهای مرزی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی حوزه فضای مجازی و افزایش پوشش مخابراتی، ارائه خدمات پولی و بانکی، ایمنی راه های مواصلاتی و حذف نقاط حادثه‌خیز، احداث بناهای ماندگار در پایانه های مرزی استان های هدف است.

وی افزود: سیاست های کلیدی برای توسعه زیرساخت ها در مرزهای چهارگانه با نگاه آینده نگرانه و مبنتی بر ایجاد زیرساخت های دائمی و ماندگار، پایداری در ارائه خدمات به زائرین و کیفی سازی خدمات استوار بوده است.

گفتنی است «سلام صبح بخیر» این هفته به تهیه کنندگی زهرا قائدی و اجرای حامد نجم الهدی از شنبه تا پنج شنبه ساعت 5:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۵۳۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۱     ساعت: ۱۵ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگ و هنر       زیرسرویس: بسته خبری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
  • ١٥ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 19 2024