صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

خط کشی عابر پیاده حرمت دارد

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: رانندگان قبل از گذرگاه عابر پیاده توقف کامل داشته باشند

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص  عبور  ایمن عابرین پیاده از  معابر توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: باید به این سوال  تلخ و مهم که آیا اگر  تصادفی  رخ دهد ، عابرین پیاده هم می توانند در  تصادفات مقصر شناخته شوند یا خیر ؟ یا اینکه آیا تنها موتورسیکلت و خودرویی که با وی  برخورد داشته مقصر  در  آن حادثه است ؟ پاسخ گفت . 
رییس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران بزرگ  بیان داشت  : در  اینگونه موارد تکلیف  این سوال را قانون  به صراحت و شفاف مشخص  کرده است . در  قانون رسیدگی  به تخلفات رانندگی  اشاره شده که اگر  عابرین پیاده در جاهایی که برای  آنها تسهیلات و امکانات عبور  و مرور  تعبیه  و در  نظر  گرفته شده ، از  آن مکان ها عبور  نکنند ، عابرین هم  در  تصادفات رانندگی مقصر شناخته می شوند .
وی افزود : عابرین پیاده کاربران  ترافیکی  هستند که بدون هیچگونه حفاظی در  سطح معابر ، داخل  و خارج از پیاده روها ، عرض  خیابان ، بزرگراهها  ، میادین ، زیر پلها و روی  خط  کشی عابر پیاده  تردد می  کنند .
وی  گفت : در  قوانین تردد در  شهرها ، شهرداری  ها برای  تردد عابرین پیاده محل هایی را برای  عبور  عابرین اختصاص  می  دهند . حال اینکه تردد عابرین در  سطح معابر  یا به صورت طولی  یا  به صورت عرضی  انجام می شود . به همین منظور  محل هایی به عنوان پیاده رو  برای  این کاربران ترافیکی  تعبیه می شود .
سرهنگ شریفی  گفت : جای  این سوال مطرح  است که چرا عابرین پیاده از  محل هایی که به صورت ویژه و خاص  برای  آنان طراحی  و ساخته شده است عبور  نمی  کنند ؟ پیاده رو وجود دارد ولی  عابر پیاده از  کنار  خیابان عبور  می  کند و یا اینکه پل هوایی  و زیرگذر برای  تردد آنها تعبیه شده  ولی  باز هم عابر پیاده از  محل دیگری  جهت رفتن به آنسوی  خیابان و بزرگراه استفاده می  نماید و یا اینکه از  روی  گذرگاه عابر  پیاده اصلا عبور  نمی  کنند .  در قانون به صراحت بیان شده است که برای  عبور  عابرین پیاده از  عرض  خیابان می بایست آنها حتما از  خط  کشی  عابرپیاده استفاده نمایند . 
وی  ادامه داد : خط  کشی  و گذرگاه عابر  پیاده حرمت دارد و حتی  در  آیین نامه نیز  به این موضوع اشاره شده است که رانندگان  و موتورسواران باید به این نکته توجه داشته باشند که "قبل از رسیدن به خط  کشی حتما و می  بایست از  سرعت خودرو و موتورسیکلت کاسته و ضمن روشن نمودن چراغ ها و فلشرها ضمن اطلاع به دیگر  رانندگان پشت سر ،  توقف  کامل  داشته و اجازه تردد عابرین را بدهند " .

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۵۸۲
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۲     ساعت: ۱۴ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024