صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیس هیات امنای کمیته امداد:

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واقعا یک مجموعه موفق است

رئیس هیات امنای کمیته امداد با اشاره به خدمات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واقعا یک مجموعه موفق است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله کازرونی در چهارمین همایش ملی قرض نیکو، با تقدیر از فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واقعا موفق است و این در کارنامه اعمال کمیته امداد می‌ماند.

وی با اشاره به آیات الهی، افزود: ما می‌توانیم خدا را بدهکار خود کنیم. این به ظاهر ممکن نیست زیرا اصل و وجود ما از خداست اما در قرض‌الحسنه خدا خودش را بدهکار می‌کند به کسی که قرض می‌دهد.
رئیس هیات امنای کمیته امداد خاطرنشان کرد: در نماز و روزه و حج و جهاد نمی‌توانیم این ادعا را بکنیم که خداوند را بدهکار خود کرده‌ایم اما در قرض‌الحسنه براساس آیات الهی چنین مفهومی را داریم.
وی ادامه داد: ما همه بدهکاریم به خداوند و طلبی نداریم اما ماهیت و هویت قرض‌الحسنه این است که خدا را بدهکار می‌کند و به تعبیر قرآن به خدا قرض می‌دهیم و خدا نیز این بدهکاری را مضاعف می‌دهد زیرا خداوند شکور است و پولی که شما قرض دادی برمی‌گرداند.
آیت‌الله کازرونی تصریح کرد: این تعبیر بدهکار شدن خداوند جز قرض‌الحسنه در جای دیگر و در فضای بندگی وجود ندارد. چون آثار آن بسیار زیاد است.
وی خاطرنشان کرد؛ برخی از مفاهیم در ادبیات و قاموس دینی معنا دارد و بیرون از آن مفهومی ندارد اما قرض در داخل و خارج از حوزه دین آثار خود را دارد.
وی در پایان گفت: هزاران درود و‌ سپاس بر آن دستانی که جراحی می‌کنند و از مال خود جدا می‌کنند تا در این کار خیر استفاده شود.
آیت‌الله کازرونی افزود: امیدواریم این همایش پایگاه خوبی باشد برای ترویج فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۷۴۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۵     ساعت: ۲۰ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024