صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

و المپیک شروع شد

به گزارش جهانی پرس، علیرضا خزلی- کارشناس ارشد ورزشی-بازیهای المپیک پاریس با خاطرات تلخ و شیرینش به پایان رسید. حالا ملت ها میدانند برای المپیک بعدی در آمریکا چه کاری باید انجام دهند. بله المپیک پاریس راه را برای المپیک لس آنجلس روشن میکند. البته مطبوعات سعی میکنند با آمارسازی و جدول بندیها، کار ورزشکاران را بزرگتر از آنچه بوده و هست نشان دهند اما واقعا این دوستان به دنبال چه هستند.

 اینکه ایران با چند ورزشکار در این رویداد بزرگ ورزشی با چه درصدی در صدر جدول توزیع مدال ها قرار دارد چیزی نه به ارزش این کاروان می افزاید البته چیزی هم کم نمیکند.
حال فرض کنید کشوری مثلا با چهار ورزشکار در این بازیها شرکت میکرد و چهار مدال هم می آورد. آیا جای این کشور در کجای این بازیها بود.؟
در مطلبی مرتبط با این بازیها گفتیم، المپیک مهیار رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار در جوامعه میباشد.پس حضور گسترده نیز یکی از نشانه های توسعه خواهد بود. یعنی اینگونه نیست که اگر کشوری با یک ورزشکار در این رویداد بزرگ حضور داشت و یک مدال گرفت ، پس بله این کشور فلان است .
پس انشالله در المپیک بعدی در لس آنجلس ضمن حضور گسترده تر با مدال بیشتری به مهین برگردند.
اما یک نکته که باید بسیار قوی و محکم با آن برخورد شود، آنست که حضور زنان ورزشکار با تجربه بالا باید بیش از پیش باشد. این را از آن باب میگویم که حضور زنان در این عرصه این پیام مهم را برای جامعه جهانی دارد که زنان این کشور بزرگ در تمام زمینها دارای فرصتی برابر با مردان دارند ضمن اینکه بیش از نیمی از مدالهای بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی در قسمت بانوان توزیع میشود و فرصت شنیدن سرود ملی ما  را برای دیگر ملت هافراهم میکند.جامعه ورزشی، خصوصا وزیر پیشنهادی باید تمام سعی خود را برای این موضوع بگذارد واقعا شهید بهشتی که گفته بود زنان باید تیراندازی و ورزش های رزمی را یاد بگیرند. ورزش زنان میتواند فرصتی بی بدیل در اختیار کشور و نظام قرار دهد تا نشاط را به جامعه تزریق کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۷۵۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۷     ساعت: ۱۱ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024