صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
گفتگو با ایمان آبسالان، تهیه کننده سینما، تلویزیون و تئاتر

تهیه کنندگی در تمام دنیا مقوله ای جدی است

علاقه به هنر مثل خیلی از ما ایرانی ها از ابتدا و از همان دوران کودکی در من وجود داشت، و کارهای کوچک تئاتری که با دوستان در دوران مدرسه با همسالان خود انجام می دادم؛ در دوران دبیرستان بخاطر سخت شدن و جدی شدن درسها بیشتر تمرکزم بر روی درس و مدرسه شد، ولی همیشه ذوق و علاقه به هنر در من زنده ماند.

به گزارش جهانی پرس، محبوبه صادقی- گفتگوی ما را با این تهیه کننده میخوانید:
_ قبل از ورود به عرصه سینما و تلویزیون، در چه زمینه ای فعالیت می کردید؟!
+به فعالیت در بازار ایران و تجارت مشغول بوده و هستم

_ چگونه وارد عرصه تهیه کنندگی شدید؟!
+علاقه به هنر مثل خیلی از ما ایرانی ها از ابتدا و از همان دوران کودکی در من وجود داشت،
و کارهای کوچک تئاتری که با دوستان در دوران مدرسه با همسالان خود انجام میدادم؛ در دوران دبیرستان بخاطر سخت شدن و جدی شدن درسها بیشتر تمرکزم بر روی درس و مدرسه شد، ولی همیشه ذوق و علاقه به هنر در من زنده ماند، من همیشه با به روز کردن خودم در زمینه دیدن فیلم ها و تئاتر ها، سعی در حفظ ذوق و اشتیاقم داشتم.

_ از کارهایی که در دست تولید دارید، کمی برایمان بگویید؟!
+یکی از دغدغه های من در دوران زندگی‌، موثر بودن و مفید بودن برای جامعه بوده. شاید همین امر وقتی با علاقه من به هنر تلفیق شد مرا به این عرصه جذب کرد، بخاطر همین دغدغه ام سعی کردم ورودم به عرصه سینما در یک زمینه خاص نباشد، به همین دلیل بعد از بررسی های زیاد و خواندن فیلم نامه ها و طرح های زیاد ،در حال حاضر دو فیلم نامه کوتاه، یک مستند و انجام مقدمات یک سریال را در دست اقدام داریم؛ همچنین برای حمایت از کارگردانان دغدغه مند، به تازگی به عرصه تئاتر ورود کرده ام که در مراحل تمرین و ... هستیم.

_ فیلمنامه ها را بر اساس چه منطق و معیاری انتخاب میکنید؟!
+همانطور که گفتم دغدغه اصلی من مفید بودن و تاثیر بر جامعه و کشورم به نوبه خود بوده و هست. همین علت رفتن من به سراغ دردها و آسیب های اجتماعی می باشد، البته خلاقیت و نو بودن و اینکه طرح و فیلم نامه ای به قولی حرفی برای گفتن داشته باشد برایم بی نهایت مهم است.

_ ترجیح شما فعالیت در چه ژانری است؟! دغدغه هایتان بیشتر در چه زمینه ای است؟!
+ به موضوعات اجتماعی علاقه مندم.

_ الویت شما کار با چه گروه ها یا اصنافی است؟!+بیشتر علاقه به کار کردن با گروه های مستقل هنری را دارم، و البته اینکه مجموعه ای که با آنها همکاری می کنم به قولی کاربلد و حرفه ای و با تجربه باشند در این زمینه برای  خیلی مهم است.

_ تهیه کنندگی در ایران را چگونه میبینید؟!+متاسفانه در ایران تهیه کننده را فقط کسی میدانند که پول خرج میکند و نیاز مالی مجموعه را برطرف میکند،در حالی که همون طور که خیلی از دوستان می دانند رشته تهیه کنندگی، یک رشته مستقل در دانشگاه های معتبر جهان هست که چون تهیه کننده را یکی از ارکان اصلی فیلم می دانند، آگاهی از تمام زمینه های فیلم و چم و خم آن تا حدودی، از متن تا دوربین، تا بازی و اجرا و حتی پس تولید فیلم را ضروری می دانند. با علم به این قضیه و گذراندن کارگاهایی در همین زمینه در دو کشور، مرا را وامی دارد که حساس باشم از قدم اول که فیلم نامه ست تا بقیه موارد، من بر طبق آنچه آموختم همه فیلم نامه ها و طرح ها رو خود میخوانم و بررسی می کنم، و این حساسیت تا همه قسمت های کار گسترش دارد.

_ ترجیح شما برای تهیه کنندگی در چه آثاری هست؟!
+بیشتر علاقه من به موضوعات اجتماعی هستم

_ به غیر از تهیه کنندگی، از شما در شاخه های دیگر خواهیم شنید؟! یا فقط در این عرصه فعالیت خواهید کرد؟!
+در عرصه هنر خیر

_ سخن پایانی
+همه ما هنر و کشور عزیزمان را دوست داریم و کم نیستند استعدادها در این زمینه، کسانی که اگر بستر مناسبی برایشان فراهم باشد، قطعا حرفی نو برای گفتن دارند،کسایی که وجود مافیا و باندبازی های سینما و تئاتر نگذاشته که حرفشان شنیده شود و خلاقیتشان دیده شود، امیدوارم که بتوانم در فراهم کردن این بستر به نوبه خود مفید واقع شوم، که با برنامه ریزی همه کارها قدم به قدم در حال انجام شدن و پیش رفتن می باشد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۷۶۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۷     ساعت: ۱۲ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024