صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کاهش ۹ درصدی سرقت خوردو و ۲۳ درصدی سرقت موتورسیکلت

سردار عباسعلی محمدیان از کاهش ۹ درصدی سرقت خوردو و ۲۳ درصدی سرقت موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش جهانی پرس، احمد حضرتی- فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که صبح امروز در طرح دستگیری سارقان مسلح استان تهران برگزار شد؛ اظهار کرد: از شما خبرنگاران به خاطر زحمات شما تشکر میکنم چون مردم از ما راضی هستند و آن قسمتی که سهم پلیس از رسانه است را ما داریم و مدنظر مردم و مجرمان قرار دارد و هشدارهای ما را دریافت می کنند.

سردار  عباسعلی محمدیان افزود: جرمی اگر اتفاق بیفتد پلیس با  کارآگاهانی که دارد جرم را کشف می کند و مردم نیز اطمینان پیدا کنند که همکاران من نسبت به جرایم اگاه هستند و هر جرمی هرچقدر هم که پیچیده باشد توسط پلیس کشف می شود.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به پرونده سرقت مسلحانه گفت: این گروه از سارقان بیشتر در شرق پایتخت و استان البرز به صورت مسلحانه یا با باز کردن در منازل یا از طریق زنگ یا از طریق عنف وارد منازل می‌شدند و با حضور افراد اقدام به سرقت می کردند. اقدامات پلیس بلافاصله شروع شد اما به واسطه پیچیدگی جرم،مقداری تاخیر در دستگیری این افراد پیش آمد.
وی افزود: این افراد تشکیل باندی داده بودند که یک نفر  پلاک را جعل می کرد، یک نفر محل سرقت را شناسایی می کرد و همچنین از تخصص های دیگر نیز استفاده شده بود و از چند استان دور هم جمع شده بودند.
رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: اقدامات این سارقان به قدری بد بوده که تا مدت ها روی خیابان را نمی بینند و ممکن است حکم محاربه نیز بگیرند. این گروه شامل ۴ نفر بودند که از دو نفر دیگر موردی استفاده می کردند و امروز ۶ نفر دستگیر شده و نفر آخر نیز  شناسایی شده و تحت تعقیب است.این افراد همگی ایرانی بوده و از اتباع بیگانه نبودند. مالخران این باند دستگیر شده اند و اموال مردم به آنها باز می گردد. این باند در سه استان اقدام به سرقت می کردند که تاکنون ۱۰ شاکی شناسایی شده اند.

رییس پلیس تهران بزرگ سپس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آمار سرقت ها گفت: سرقت ها از ابتدای سال تا الان 18 درصد کاهش یافته است. اما زوردگیری 29 درصد بوده است. تماس با 110 پلیس حدود 5 درصد افزایش داشته که مرتبط با سرقت 12 درصد کاهش داشته است. مثلا 9 درصد کاهش سرقت خودرو و 23 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت بوده است.
 وی بیان کرد: این حجم از اموال که برمی گردد بی سابقه است که از همکارانم دراین حوزه تشکر می کنم. اصل این است که مردم به اموالشان برسند.
محمدیان ادامه داد: تعداد دزدان باسابقه دار کم شده و کسانی که سابقه دار هستند پابندهای الکترونیکی و بازدارندگی موجب آن شده است.


 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۸۲۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۹     ساعت: ۱۱ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024