رسیدگی روزانه به بیش از ۱۰۰ پیام ثبت شده در اپلیکیشن شهرزاد توسط اداره مدیریت پسماند منطقه۱۲ تهران
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران از روند صعودی ثبت پیام شهروندان ساکن محلات قلب تاریخی تهران در اپلیکیشن شهرزاد برای تحویل پسماندهای خشک جمعآوری شده خبر داد.
بهگزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ تهران؛ فرزادهنرور، با اشاره به اطلاعرسانی و تبلیغاتمیدانی گسترده معرفی اپلیکیشن شهرزاد و سامانه نوماند توسط کارشناسان و آموزشگران اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه دوازده درسطح نواحی ششگانه، افزود: درنتیجه این زحمات، امروز شاهد هستیم که میزان ثبت سفارش و پیام شهروندان در این سامانه برای تحویل پسماندهای خشک جمعآوری شده در محل سکونت و دریافت کیف پول الکترونیکی، درحال افزایش است؛ بگونهای که در روزهای پایانی مردادماه سال جاری، آمار رسیدگی و اعزام عوامل نوماند به درب منازل شهروندان به بیش از۱۰۰ مورد پیام درطول روز رسیده است.
هنرور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران، اضافه کرد: ما درمحدوده تاریخی قلب تهران با بافتهای متفاوت مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی وگردشگری مواجه هستیم، بنابراین آموزشگران اداره مدیریت پسماند این شهرداری باتوجه به این موضوع، به شکل روزانه و مستمردر نقاط مختلف حاضر شده و اقشار وگروهای مختلف از جمله اصناف و بازاریان را با اپلیکیشن شهرزاد و سامانه نوماند آشنا کرده و نحوه نصب و راهاندازی آن را نیز آموزش میدهند.
سیدغلامعلی غفوری فرد، رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه١٢ دراین رابطه گفت: پرسنل نوماند این اداره در۲ نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت۱۶ بعد از ظهر، طبق ثبت سفارش شهروندان به یکایک نشانیها مراجعه و پس از انجام وزنکشی دقیق با ترازو و ثبت میزان پسماندهای خشک دریافتی، آن را داخل خودروهای نوماند بارگیری میکنند.
غفوری فرد، یکی ازویژگیهای منحصر به فرد این سامانه ابتکاری و کارآمد را، شفافسازی بهاء هرکیلوگرم پسماندهای مختلف خشک و حذف رد و بدل کردن وجه نقد عنوان کرد و افزود: فرآیند ثبت سفارش تا مرحله دریافت پسماندخشک در اپلیکیشن شهرزاد بگونهای است که ضریب و احتمال اشتباه و خطا به نحو چشمگیری کاهش یافته و بهاء پسماند خشک به شکل سیستمی به کیف پول شهروندان واریز و به روشهای مختلف قابل استفاده است.