صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

راهی برای کند کردن روند پیری

امروزه در تمام جوامع بشری در پی پیدا کردن راهی برای کند کردن روند پیری هستند

به گزارش جهانی پرس- علیرضا خزلی- کارشناس ارشد تربیت بدنی-  از بوعلی سینا دانشمند و پزشک  بزرگ ایرانی گرفته که کتاب قانونش در سرتاسر جهان ترجمه شده تا دانشمندان ژاپنی و آمریکایی. همه و همه در پی این هستند که افراد جامعه را در وهله اول به یک  زندگی  سالم راهنمایی کنند  و در مرحله بعد پدیده پیری را که خواه ناخواه اتفاق خواهد افتاد را تا حد امکان کند کنند.
سازمان بهداشت جهانی( WHO)  آغاز روند پیری را از ۵۵ تا ۶۰ اعلام کرده هرچند که در بعضی تحقیقات این پدیده از ۴۵ تا ۶۵ متغیر بیان شده.
اگر نگاهی تحقیق گونه به زندگی خود داشته باشیم میتوانیم این امر  را برای خود قائل شویم که ما هرگز پیری نمی شویم مگر اینکه در آزمون بدنی و تست حرکت سنجی قرار بگیریم که قبلا در مورد  یک تست ساده صحبت کردیم.
اما اگر بخواهیم بدون هیچ گونه آزمون بدنی فقط بر روی چهره خود قضاوت کنیم که آیا پیر شده ایم یا نه آیینه قاضی عادلی خواهد بود.
کلا بدن انسان از اولین روز حیات شروع به پیر شدن میکند. ولی شما دقیقا از ۴۰ یا ۴۴ سالگی . بفکر این خواهید افتاد که جلوی این تغییرات  را بگیرید چون نمیتواند مانعی برای سن تقویمی خود باشید.
در تحقیقات که صورت گرفته نتایجی حاصل شده که ارائه میشود باشد که با بکار گیری آنها موفق به تغییر در چهره و فیزیک بدنی خود شوید و شاید استفاده و به کارگیری همین نتایج کاربردی هست دانشمندان را دچاره این اختلاف در اعلام سن پیری کرده ، شاید عمل به این دستورات به آنجا ختم شود که روزی سن آغاز روند پیری را ۸۰ سال اعلام کنند.
بوعلی سینا در کتاب قانون خود اینگونه می نویسد ؛ بر سلامت روح سه امر موثر واقع می شوند که بر شخص لازم مینماید که آنرا سرلوحه قرار دهد. اول تحرک در تمام اندام ، دوم تدبیر در تغذیه و سوم تدبیر در خواب.
اما این دستورالعمل امروزه اینگونه است که ورزش کنید ، تغذیه منظم و سالم داشته باشید و حداقل ۶ تا ۹ ساعت بسته به نیازتان خواب.
اینکه دانشمند و پزشک ایرانی در قرن ها پیش  به این برداشت رسیده و هیچکدامش از سوی اکثر ایرانیان رعایت نمیشود خود قصه ی دیگریست.
اگر بخواهیم از امروز به اصول بو علی سینا برگردیم باید بگویم ، ورزش کنید آن هم در اول صبح و در عصر که بهترین زمان ها برای ورزش است ، از رژیم غذایی سالم استفاده کنیم ، فیبر کافی دریافت کنیم، چربی سالم  مصرف کنیم ، به اندازه کافی پروتئین بخوریم و سبزیجات را هرگز فراموش نکنیم. از میوه های قرمز رنگ بیشتر میل کنیم.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۹۲۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲     ساعت: ۱۰ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024