صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دبیر کانون نقد ادبی فردوس:

توسعه و اعتلای جایگاه فن نقد ادبی در ایران

برنامه ادبی و فرهنگی 'عصرانه با کتاب' که تحت نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و کانون نقد ادبی فردوس از تابستان سال ۱۴۰۲ آغاز به فعالیت نمود،از همان بدو امر توانست جایگاه خود را در میان برنامه های ادبی و صاحب نظران و اهل فن به عنوان یک پایگاه تخصصی نقد و تحلیل ادبی باز کند.

به گزارش جهانی پرس، رویکردی که در ابتدا با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی ایجاد شد، و بعدها با توسعه ی جایگاهش در جامعه ی فرهنگی و ادبی به نقد و تحلیل آثار برتر ادبیات ایران و جهان می پردازد.شایان ذکر است که این برنامه هر چهارشنبه در سالن آفرینش فرهنگسرای فردوس با حضور علاقه مندان و اهالی ادب و هنر برگزار می گردد.در ادامه به گفتگوی کوتاهی با دکتر بهبد بهلولی به عنوان دبیر کانون نقد ادبی فردوس؛ منتقد ادبی و نویسنده ی آثاری چون "غزال"، "سگ های آبادی"،"نقد و نظری بر ادبیات داستانی و نمایشی"، "شش پرده نمایش"،"ضرب المثل های لری میانه"و همچنین کارشناس و سخنران این برنامه می پردازیم:
ضمن عرض سلام و وقت بخیر بفرمایید که نقش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرا را در اعتلای عصرانه با کتاب چگونه ارزیابی می کنید؟
با سلام و عرض ادب خدمت شما.بلاشک سازمان و فرهنگسرا و کارکنان ذی ربط نقش بسزایی در توسعه و ارتقاء این برنامه ی فرهنگی و هنری دارد که فارغ از نقش هماهنگی و روحیه ی مساعدت، با رسالت و برنامه های بلندمدت این عزیزان مرتبط و هم راستاست.
بیشتر مخاطبان برنامه را چه افرادی و با چه رده ی سنی تشکیل می دهند؟
خوشبختانه رده سنی و جنسیت در این هدف گذاری جایی ندارد.اما بیشتر مخاطبان از میان نویسندگان،معلمان،بازنشستگان و اساتید دانشگاه و اهالی هنر و فرهنگ هستند که این موجب مباهات است.
آیا در گذشته شاهد برنامه های مشابه عصرانه با کتاب در ایران بوده ایم؟
تا جایی که بنده مطلع هستم در یک دهه ی قبل برنامه های نقد، البته با راهبردی متفاوت وجود داشته اند؛ اما در یک دهه ی گذشته برنامه ای فنی و به شیوه ی رسمی با افق بلند مدت وجود نداشته است.
هدف از برگزاری و تشکیل این برنامه را در کل چگونه بیان می کنید؟
به صورت خلاصه توسعه و اعتلای جایگاه فن نقد ادبی در ایران که از نظر من هنوز در کشور بسیار ناشناخته است.امیدوارم که در آینده ای نزدیک شاهد حضور این برنامه در یک رسانه ی دیداری رسمی و مردمی باشیم.
و اما حرف آخر؟
عرضی نیست.قدردان زحمات شما و همکارانتان هستم.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۹۵۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۳     ساعت: ۲۲ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024