صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کاهش چربی بازو زوال عقل را تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کاهش چربی در قسمت بازو می‌تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را تا ۱۸ درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جهانی پرس-هانیه حیدری، چربی اضافی در بدن باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود. حال دانشمندان ارتباطی میان توزیع چربی به خصوص در ناحیه بازو و شکم و خطر ابتلا به زوال عقل کشف‌ کرده‌اند.
زوال عقل یک اصطلاح گسترده برای بیماری‌های نورودژنراتیو یا عصبی از جمله آلزایمر است که به طور فزاینده‌ای در حال شیوع هستند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱۳۹ میلیون نفر در سراسر جهان به نوعی بیماری‌ نورودژنراتیو مبتلا شود. براساس گزارش جامعه آلزایمر، از یک مورد از هر سه نوزادی که در حال حاضر در بریتانیا به دنیا می‌آید در آینده مبتلا به زوال عقل شود.
باوجود شیوع بالای زوال عقل در جهان، علل ابتلا به آن به صورت کامل شناخته نشده است. حال نتایج پژوهش علمی جدیدی در مجله پزشکی آکادمی عصب‌شناسی آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد سطوح بالای چربی بدن به خصوص در ناحیه شکم یا بازو می‌تواند به طور قابل‌توجهی احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.
به گفته دانشمندان، توزیع و کیفیت ماهیچه و چربی در بدن به طور قابل‌توجهی بر احتمال ابتلا به زوال عقل تاثیر می‌گذارد. احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که چربی شکمی دارند ۱۳ درصد بیشتر از دیگران است. خطر ابتلا به این بیماری در افراد دارای چربی در بازو نیز ۱۸ درصد بیشتر از دیگران است.
تحقیقات جدید حاکی از آن است که قدرت عضلانی بالا می‌تواند ریسک ابتلا به زوال عقل را تا ۲۶ درصد کاهش دهد. به عبارت دیگر اصلاح توزیع چربی و عضله در بدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های زوال عقل را کاهش دهد. به گفته دانشمندان، کاهش چربی در نواحی شکم و بازو در مقایسه با کاهش وزن عمومی تاثیرگذاری بیشتری در جلوگیری از ابتلا به زوال عقل دارد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۰۴۲
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۷     ساعت: ۱۳ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024