صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تخلفات تهرانی ها ۱درصد کاهش یافته

سرهنگ فیروز کشیر معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اعمال قانون حدود ۲ میلیون و سیصد هزار راننده متخلف از زمان اجرای جریمه های جدید در شهر تهران

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ فیروز کشیر گفت : در 5 ماهه سال جاری بیش از 8 میلیون اعمال قانون در شهر تهران صورت گرفته است که از تاریخ 16-04-1403 با مبالغ جدید این جریمه ها صورت گرفته است و از 01-01-1403 بیش از 8 میلیون متخلف در شهر تهران اعمال قانون شده اند .

وی افزود : در همین بازه زمانی تخلف توقف مطلقا ممنوع بیش از 1 میلیون و سیصد هزار فقره بوده که 16 درصد از کل جرایم ، تجاوز از سرعت مجاز بیش از 430 هزار فقره بوده که 5 درصد از کل اعمال قانون ها و استفاده از تلفن همراه که استفاده از آن در حین رانندگی بسیار خطرناک می باشد نیز بیش از 288 هزار فقره بوده که 3 درصد از کل تخلفات راشامل شده است .

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : همچنین عدم استفاده از کمربند ایمنی نیز بیش 625 هزار فقره بوده که حدود 8 درصد از کل جرایم و نیز عدم استفاده از کلاه ایمنی بیش از 404 هزار فقره یعنی حدود 5 درصد از کل تخلفات را شامل شده است .

وی افزود : پلیس اصرار بر استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی را دارد و تا زمانی که کُل راکبین از کلاه ایمنی استاندارد استفاده نکنند ، طرح 10 که همان انضباط بخشی به تردد موتورسواران تهرانی است اجرا می شود . شایان ذکر است طرح 10 از تاریخ 18-10-1403 این طرح اجرا شده است .

وی بیان داشت : از تاریخ اجرای قانون جدید و جدول جدید اعمال قانون که کمتر از 2 ماه از زمان آن می گذرد ، حدود 1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل ، در شهر تهران با کاهش جرایم رانندگی مواجه هستیم .

سرهنگ کشیر گفت : اجرای این قانون تاثیر خود را می گذارد زیرا فعلا آغاز راه است . با توجه به اعمال قانون حدود 2 میلیون و سیصد هزار راننده متخلف در این مدت در شهر تهران و با توجه به مبالغ جدید قطعا شاهد افزایش نظم و انضباط شهری نیز خواهیم بود .

سرهنگ کشیر افزود : پلیس واقعا به صورت فرهنگی نیز پای کار است و اقدامات بیشمار زیادی را در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک انجام داده است و امسال نیز سعی داریم بیش از پیش به صورت فرهنگ سازی و آموزشی موارد و قوانین راهنمایی و رانندگی را برای شهروندان بیان کنیم .

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۱۳۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۱۱     ساعت: ۱۳ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024