صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون:

اشتغال پذیری فراتر از فرصت شغلی است

نشست خبری جشنواره اتقان صبح امروز با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون و محمد رضا باقری مدیر عامل سوره هنر و دبیر نخستین جشنواره اتقان، مجتبی نورانی دبیر ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار در حوزه هنری برگزار شد

به گزارش جهانی پرس، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست اظهار کرد: ما در ابتدای حرکتی در حوزه فرهنگ کار برای اینکه مشاهده کنیم نسبت چنین حوزه‌ای با دیگر کارها چیست، کارهای میدانی‌ ایجاد کردیم. اولین کارمان این بود که چرایی و چیستی فرهنگ کار مورد بررسی قرار گیرد. وجدان کاری، مسئولیت پذیری، کار گروهی، یادگیرنگی، اتقان کاری که ۲۴ مولفه درنظر گرفته شد.
وی افزود: ۲۰ مرداد ماه آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان بود و درحال حاضر دوستان درحال جمع‌بندی آثار برای اختتامیه هستند. ما برنامه‌های فرهنگی هنری داشته‌ایم اما به طور اختصاصی این جشنواره نخستین رویدادی است که در خصوص کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

محمد رضا باقری مدیر عامل سوره هنر و دبیر نخستین جشنواره اتقان نیز در ادامه گفت: هفته پایانی اسفند ما ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره صادر و در بخش‌های مختلف اعلام‌شد. آخرین مهلت ثبت نام ارسال آثار به سبب شهادت رئیس جمهور محترم با مقداری جابه‌جایی در تقویم در نهایت ما اختتامیه این جشنواره را در ۲۶ شهریور ماه در حوزه‌هنری خواهیم داشت.

وی افزود: این رویداد فرهنگی هنری مختص اتقان و با موضوع تخصصی کار و رفاه در حوزه هنری برگزار خواهد شد. نشست تخصصی داستان نویسی را در ۲۶ شهریور ماه در سالن صفارزاده خواهیم داشت. افتتاح نمایشگاه عکاسی، کاریکاتور و پوستر، نمایشگاه پوستر، کارتون و عکس را خواهیم داشت.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان عنوان کرد: در مجموع بیش از ۲هزار و ۵۴۵ اثر در بخش‌های مختلف دریافت کردیم. ۱۷۸ پوستر، ۲۸۵ کارتون، ۹۴۶ تک عکس و ۹۶ مجموعه عکس شامل هزار و یک عکس، ۹۶ طنز، ۱۰۱ شعر، ۲۰۵ داستانک، ۳۳۷ داستان کوتاه، ۲۵ اجرای استندآپ کمدی، ۴۷ تئاتر کوتاه صحنه‌ای و ۶۰ تئاتر خیابانی داشتیم. بیشترین شرکت کنندگان ما از تهران، خرسان رضوی و اصفهان بودند و کمترین شرکت کننده را از استان کردستان داشتیم.

محمدرضا باقری گفت: تعداد آثار راه یافته ۳۷ پوستر، ۶۲ کارتون، ۶۰ تک عکس و ۷ اثر مجموعه عکس در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد‌. ۱۵ اثر داستانک، ۳ اثر شعر طنز، ۵ استند آپ کمدی اجرا و در بخش حلقه رندان معرفی می‌شوند.

گفتنی است که اختتامیه جشنواره اتقان در 26 شهریور ماه با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد. در حاشیه این مراسم نیز آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. جشنواره اتقان، جشنواره‌ای فرهنگی – هنری، به‌منظور تولید محتوای ادبی-هنری در حوزه فرهنگ کار در بخش‌های هنرهای تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنرهای نمایشی (تئاتر خیابانی-تئاتر کوتاه «صحنه‌ای») است که با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۲۴۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۱۸     ساعت: ۱۳ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
  • ١٥ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 19 2024