صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ورزش و تحرک زمینه ساز استحکام بیشتر بدن است

رشد و نمو امریست که باید از بدو تولد رصد شود. در مسیر این امر مواد غذایی باید بموقع و به میزان لازم در اختیار بدن قرار گیرد.

به گزارش جهانی پرس، علیرضا خزلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی- شاید شما هم با نمودارهای رشدی که از طرف خانه های بهداشت و زایشگاه ها در اختیار مادر و خانواده ها قرار  میگیرد آشنا باشید.واقعیت امر این است که مواد غذایی که باید برای رشد فرزندان فراهم شود ، نیازمند ان است که خانواده ها از آن آگاهی کامل پیدا کنند. صرف اینکه فرزند و نوجوان ما چاق و فربه باشد نشان دهنده سلامت  جسمانی او نیست ، و گاها میتواند نشانه بدی از تغذیه هم  باشد که باید جدی گرفته شود.
بعنوان یک راهنمایی کوچک فقط آگاهی پیدا کنید. کمبود مواد مغزی میتواند در نوجوانی مسائل مزمن و بعضا حادی در پی داشته باشد. خانواده ها باید بدانند ، مثلا  پروتئین در کدام دسته مواد غذایی وجود دارد و اگر کمبودی در رشد مشاهده شود به کدام مواد غذایی مربوط میشود.
به یاد داشته باشید؛ پروتئین برای رشد و ترمیم عضلات لازم است و بیشتر در گوشت ها، حبوبات، لبنیات و تخم مرغ یافت میشود و باید بصورت روزانه مصرف شود.
لازم است بدانید ؛ چربی های سالم باید بصورت روزانه مصرف و در  رژیم غذایی نو جوان باشد .توسعه و ترمیم هورمونی در کنار چربی های سالم امکان  پذیر میباشد.
منابع این چربی ها ؛ مغزها و دانه ها، روغن زیتون، ماهی های چرب .
آگاه باشید ؛ قسمت عمده ایی از رژیم غذایی نوجوانان و حتی جوانان از کربوهیدرات باید  تامین میشود .
نان ماکارونی سیب زمینی و رشته ها منابع این دسته از مواد غذایی هستند.
فراموش نکنید ، در کنار این مواد باید مولتی ویتامین و املاح لازم نیز به بدن برسد.رشد و نمو یک فراینده کاملا پیچیده است که مانند یک پازل میباشد نبود هر یک از این مواد میتواند ، رشد را با کندی و یا توقف همراه کند. ویتامین های در میوه جات و دانه های خورکی به وفور یافت میشود.  کلسیم فسفر پتاسیم منگنز سلنیوم نیز در مواد غذایی یافت میشود . و در آخر باید همواره به یاد داشته باشید ورزش و تحرک زمینه ساز استحکام بیشتر بدن است. کودکان و نوجوانان باید ورزش را ‌جزء از برنامه روزانه خود قرار دهند و در این امر کوتاهی نباید کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۳۹۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۷     ساعت: ۱۲ : ۴۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
  • ١٥ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 19 2024