صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه مطرح کرد:

تبادلات فرهنگی تهران و مسکو افزایش می‌یابد / معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران به گردشگران روس

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس و حضور هیاتی از شهرداری تهران در این اجلاس گفت: رخداد بریکس ابتکار عمل عمل خوبی از سوی روسیه و شخص رییس جمهور این کشور است و می تواند پیامدهای ارزنده ای را در توسعه روابط میان کشورها به همراه داشته باشد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد امین توکلی زاده در حاشیه نشست با معاون شهردار مسکو و مسئول کمیه گردشگری بریکس در  مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه اظهار کرد: بریکس نشان داد ظرفیت‌های موجود در تعاملات و دیپلماسی جهانی فراتری از موضوعی است که کسی بتواند آن را تحریم یا محدود کند. با ابتکار عمل کشورهای دیگر می‌شود موضوعاتی را که دیگران فکر می‌کنند می‌توانند محدود کنند را توسعه داد.

وی به دستاورد سفر هیات ایرانی به اجلاس بریکس اشاره و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی را با گروه های روسی در مذاکرات داشتیم و با نقاط اشتراک و تعامل یکدیگر بیش از گذشته آشنا شده ایم.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: پیدا کردن اشتراکات و پایه قراردادن آن برای تعاملات بیشتر برای برنامه ریزی آینده به نفع دو کشور برای آینده خواهد بود.

توکلی زاده بیان داشت: جلسه ویژه ای در حوزه گردشگری برگزار و مقرر شد شرکت های مسافرتی ایران و روسیه با یکدیگر هماهنگی و ارتباط بیشتری داشته باشند و با شناخت ظرفیت های گردشگری در دو کشور ، زمینه را برای حضور گردشگران در مناطق گردشگرپذیر ایران و روسیه فراهم کنند. در این راستا کتابی در ایران با موضوع معرفی ظرفیت های گردشگری تهران به زبان روسی تدوین و منتشر شده است که در اختیار طرف روسی قرار گرفته است. امیدواریم با ارایه این اطلاعات گردشگران روس از مناطق گردشگری پایتخت ایران بیش از گذشته بازدید کنند. انتظار می‌رود هیاتی از روسیه نیز با سفر به تهران نشست های مشترکی را با مقامات شهری و دیگر مسئولان ایرانی برگزار کنند.

وی به پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت: ایران کشوری متمدن با تاریخچه ای غنی و دارای بناهای تاریخی و طبیعت بکر و چهارفصل و نیز دارای فرهنگ های بومی و هویت باارزشی است که در صورت معرفی درست آن به مردم روسیه، مورد استقبال شهروندان و نخبگان این کشور قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر اهمیت تبادل فرهنگی میان ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری هفته های فرهنگی میان دو کشور از جمله برگزاری هفتگی فرهنگی تهران در مسکو و نیز هفته فرهنگی مسکو در تهران و نیز نصب و معرفی المان ها و نشان ها و مشاهیر دو‌کشور در تهران و مسکو نیز مورد توجه قرار گرفت که با استقبال طرفین همراه شد و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: رویکردهایی که در این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است با تاکید بر خانواده وخانواده محوری بوده است.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۴۷۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۳۰     ساعت: ۲۱ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهريور
  • ١٧ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 21 2024