صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور
رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فاتب خبرداد؛

پرونده ای که منجر به دستگیری ۷ لیدر شرکت هرمی شد

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فاتب در خصوص دستگیری اعضای شرکت هرمی اظهار کرد: در پی وصول و اعزام پرونده پلیس اطلاعات استان قم، همکارانی که الان هم حضور دارند سحرگاه امروز حاصل شد با موضوع و هماهنگی قضایی که شرکت های هرمی را که با ترفندهای جدید اکنون در حال کلاه برداری هستند.

به گزارش جهانی پرس، سرهنگ سعید راستی گفت: جوانانی که سنشان بین 20 تا 30 سال هستند را از طریق آگهی دیوار در سراسر کشور جذب می کنند به شکلی که وعده های واهی استخدام در شرکت های مختلف تولیدی به آنها داده میشود و دعوت می کنند برای موضوع مصاحبه و گزینش و انتخابشان به تهران بیایند. زمانی که به پایتخت می آیند غالبا در بوستانهای مختلف قرارهایی می گذارند و نمایندگانشان در آن بوستان حاضر میشوند و نفر را سوار می کنند و به شکل مخفیانه به دفاتری که افراد را در آنجا دپو و نگهداری می کنند انتقال می دهند تقریبا به شگرد و شیوه شرکت های هرمی که چند سالی بود که از آنان خبری نبود الان با این ترفندهای جدید ورود کردند و جوانان کشور عزیزمان را جذب میکنند.
راستی ادامه داد: الان شاهد جوانانی هستیم که اغفال شدند و بیش از 100 تا 100 میلیون تومان از اینها گرفته شده و مورد اغفال واقع شده اند.
رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فاتب درخصوص شگرد استخدام آنها گفت: وعده استخدامی که اول متناسب با مصاحبه ای به شکل تلفنی، بعد از رویت آگهی در سایت دیوار با آن تلفن تماس می گیرند بعد از تماس آن کارشناس به آنها توضیحاتی میدهد دعوت می کند با امثال اینکه من آرایشگر هستم و میگویند در تخصص خودت از شما استفاده می شود؛  به تهران می آید و وعده های واهی که می دهند بخصوص وعده حقوقی، بین20 تا 25 میلیون تومان حقوق ماهیانه را وعده می دهند و مصاحبه هایی که با آنها انجام می شود در آن فضای چاردیواری که برای خود اختیار کردند افراد را آورده اند پیش روی آنها جزوات و کتابهایی که در مخفیگاه خود داشتند افراد را فریب می زنند و به این شکل سواستفاده میکنند.
راستی افزود: بعضی ها هم خواستند خروج کنند و پشیمان بودند از این موضوع ، به شکل گروگان نگه داشته شدند و شروع پرونده با یک پرونده گروگانگیری بود که از استان قم شروع شد و حدود یکصد نفر از این افراد دستگیر شدند لیدرهای اصلی این فیلم که 7 نفر هستند همگی دستگیر شدند. افراد فریب خورده که از 35 تا 200 میلیون تومان که مایحتاج زندگی خود را فروخته اند تا به مبالغ بیشتر برسند هم هستند. به خانواده های محترم تاکید می کنم که فریب شرکت های هرمی را نخورند و به آگهی هایی که در سایت دیوار زده شده یا سایر سایت ها در فضای مجازی با موضوعات مختلف زده شده را توجه نکنند و فریب آنها را نخورند .

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۶۷۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۹     ساعت: ۱۳ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
  • ١٨ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Oct 22 2024