صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پدرم باعث شد در ۱۱ سالگی معتادم شوم

مواد مخدر را در کیف مدرسه‌ام پنهان می‌کردم

'تا جائیکه یادم هست پدرم اعتیاد داشت و در حال مصرف موادمخدر می دیدمش. همین موضوع هم باعث شد مادرم طلاق بگیرد و برود و من بمانم و پدرم که به راحتی جلوی چشمانم موادمخدر مصرف می کرد و با صدای بلند می خندید.'

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، "ن_ی" ۱۴ سال بیشتر ندارد، اما حدود سه سال است که آلوده به مصرف ماده مخدر شیشه شده است. اعتیادی که میراث شوم پدرش بوده و فرصت تحصیل را از وی به یغما برده است.

این مددجوی نوجوان درباره داستان زندگی اش می گوید: "۹ سالم بود که مادرم برای همیشه رفت. من ماندم و پدرم که اعتیادش به قدری شدید بود که از ترس دستگیر شدن، دیگر نمی توانست برای خرید مواد به بیرون از خانه برود و من مجبور بودم هر روز در راه برگشت از مدرسه به خانه برایش موادمخدر تهیه کنم."

وی ادامه می دهد: "روزها به سرعت می گذشت و کیف مدرسه من تبدیل به مخفیگاه موادمخدر پدرم شده بود. خیلی وقت ها وقتی در حال استعمال بود دود مواد را به سمت صورتم فوت می کرد و می خندید"

این نوجوان مددجو می گوید: "یک روز بعد از اینکه از مدرسه به خانه آمدم، پدرم خانه نبود و من هم پنهانی شروع به مصرف کردم و از همان روز که تقریبا ده سالم بود، مصرف موادمخدر را شروع کردم."

این مددجوی کم سن و سال که متاسفانه سه سال است به خاطر آلودگی به موادمخدر درس و مدرسه را ترک کرده است، یک روز در حین مصرف مواد در یکی از معابر شهر تهران از سوی مددکاران حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی رصد و ساماندهی و به مرکز آموزشی و درمانی یاورشهر ۲ ویژه افراد منع پذیرش زیر ۲۵ سال منتقل می شود.

"ن_ی" این روزها در حال ترک است و دوباره می‌خواهد درس خواندن را شروع کند و آرزو دارد روزی معلم شود تا نگذارد هیچ دانش آموزی به سمت مصرف موادمخدر برود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۷۳۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۱۱     ساعت: ۱۴ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر
  • ٢٨ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Oct 02 2024