صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پلتفرم ۱۰۱ با برگزاری بزرگترین نمایشگاه ویدئوآرت در ایران یک لحظه تاریخی دیگر در هنر دیجیتال ایران را با «- هندسه‌ی خلقت:

تحلیل ساختارهای ضدریتمیک» رقم زد

تهران، ایران – جمعه ۶ً مهر ۱۴۰۳ – پلتفرم ۱۰۱ با راه‌اندازی جدیدترین نمایشگاه خود،«هندسه‌ی خلقت: تحلیل ساختارهای ضدریتمیک»، که در گالری ایوان برگزار شد، گام مهمی در صحنه هنر دیجیتال ایران برداشت. این رویداد آثار ۴۴ هنرمند دیجیتال، شامل ۲۳ هنرمند ایرانی و ۲۱ هنرمند از ۱۲ کشور مختلف را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه توسط محمدعلی فاموری، بنیان‌گذار پلتفرم ۱۰۱ و رامین سعیدیان، پژوهشگر برجسته هنر و بنیان‌گذار آرا ریسرچر، برگزار شده است.

به گزارش جهانی پرس، این نمایشگاه به عنوان بزرگترین نمایشگاه ویدئوآرت در تاریخ ایران، مسیر پلتفرم ۱۰۱ را ادامه می‌دهد. این مسیر همان ارتقاء هنر دیجیتال با تمرکز بر هنر گلیچ و فراکتال با زیبایی‌شناسی سیاه و سفید است.
پلتفرم ۱۰۱ از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۸ متعهد به آموزش و آگاهی عمومی از دنیای هنر دیجیتال بوده است. این پلتفرم با تمرکز بر سبک‌های کمتر دیده‌شده مانند هنر گلِیچ و فراکتال، هنجارهای سنتی هنر را به چالش‌ کشیده و دیدگاه‌های نوآورانه‌ای در مورد زیبایی نقص و پیچیدگی ارائه می‌دهد.

 همان‌طور‌ که اولین نمایشگاه ویدئوآرت گلِیچ ایران در سال ۲۰۱۹ با حضور ۲۷ هنرمند بین‌المللی بود، پلتفرم ۱۰۱ همچنان به گسترش مرزها و ایجاد فرصت‌های جدید برای هنرمندان ادامه می‌دهد.


محمدعلی فاموری می‌گوید تکمیل پروژه‌ی کیورتری مشترک «هندسه‌ی آفرینش» با رامین سعیدیان دو سال به طول انجامید. فاموری که همچنین کیوریتور نمایشگاه «هندسه مقدس» در پاویون ایران در «بینال رانگ» بود، بر روند رشد این پروژه تاکید کرد. وی‌ افزود: «ما بسیار خوشحالیم که سرانجام این نمایشگاه را به واقعیت تبدیل کرده‌ و آن را به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه ویدئوآرت در تاریخ ایران ثبت کرده‌ایم. این اولین باری است که یک نمایشگاه در ایران به طور اختصاصی به هنر فراکتال می‌پردازد و در دو بخش: هنر کدنویسی و ویدئوگرافی ارائه شده است.»
به گفته‌ی کیورتور ها رامین سعیدیان و محمد علی فاموری فرکتال‌ها الگوهای هندسی پیچیده‌ای هستند که در طبیعت و ریاضیات یافت می‌شوند و با تکرار یک ساختار مشخص در مقیاس‌های مختلف شناخته می‌شوند. این الگوها نماد هماهنگی و تعادل در جهان هستند و در بسیاری از پدیده‌های طبیعی، مانند شکل‌گیری ابرها، شاخه‌های درختان و خطوط ساحلی، دیده می‌شوند. فرکتال‌ها حتی در هنگام بروز آشفتگی یا نقص نیز به مسیر تکرار شونده‌ی خود ادامه می‌دهند. وقتی این الگوها دچار گلیچ یا نقص شوند، نظم آن‌ها مختل می‌شود، اما همچنان به رشد و تکامل خود ادامه داده و زیبایی خاصی از دل این آشفتگی نمایان می‌شود.

 

آرزو رمضانی، مدیر روابط عمومی و دستیار کیوریتور، تاکید کرد: «برگزاری نمایشگاه با این کیفیت بالا که استعدادهایی از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد، یک رویداد منحصر به فرد در ایران است. پلتفرم ۱۰۱ در حال ایجاد تاثیر بین‌المللی در دنیای هنر دیجیتال است. ما امیدواریم در آینده هنرمندان و همکاران بیشتری را جذب کنیم.»

«مراسم افتتاحیه با استقبال بی‌نظیری همراه بود. این نمایشگاه تا ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ دایر است و تجربه‌ای جذاب برای هنردوستان باتجربه و نیز تازه‌واردان به دنیای هنر دیجیتال خواهد بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۷۳۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۱۱     ساعت: ۱۴ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر
  • ٢٨ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Oct 02 2024