به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص ایجاد دسترسی درخواست تعویض و المثنی کارت هوشمند ملی افزود: امکان دسترسی ثبت نام صدور مجدد کارت هوشمند ملی به دلایل مفقودی، خرابی یا تغییر مشخصات سجلی برای کاربران مدیر فنی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور فراهم شده و امکان بهره برداری از آن نیز میسر گردیده است.
وی اظهارکرد: ثبت درخواست صدور مجدد، در صورت تحویل و فعال سازی کارت قبلی شهروند امکان پذیر است.
لازم به ذکر است یکی از سیاست های دولت سیزدهم و تاکیدات ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که در این خصوص، زیرساخت های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمندملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است.
صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز و اکنون در 21 نمایندگی فعال شدهاند.