کد خبر :352825
مشارکت فعال ۹ هزار و۱۰۰ دانش‌آموز دوره متوسطه ثبت شد
در آیین تنفیذ احکام بیست‌وسومین دوره طرح شهردار مدرسه منطقه۸، احکام ۲۴ شهردار در حالی اعطا شد که در این دوره، ۹ هزار و۱۰۰ دانش‌آموز دوره متوسطه منطقه۸ مشارکت فعال داشته‌اند.

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ بیست و سومین دوره آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس با حضور پژمان معاون مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، علی‌نیا معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه و صاحب زمانی معاون پرورش آموزش و پرورش منطقه، در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی با شعار تعهد، مشارکت، مسئولیت‌پذیری برگزار شد.

براساس گزارش اداره آموزش‌های شهروندی منطقه، در طرح انتخاب شهرداران مدارس، تعداد ۱۱ مدرسه پسرانه و ۱۳ مدرسه دخترانه دوره متوسطه شرکت کردند.

در این دوره مقرر است شهرداران مدارس با داشتن ۶ معاون، موازی و همسو با مسئولیت‌های معاونت‌های شهری در موضوعات برنامه‌ریزی، عمران و ترافیک، فرهنگی و ورزشی، همیاری تحصیلی و سلامت، ایمنی و بهداشت با شهرداران ناحیه مربوطه همکاری و مشارکت داشته باشند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز، شهرداران مدارس و معاون‌های آنان طی بازدید‌های خود از شعاع ۵۰۰ متری مدارس نیازهای شهری اعم از ترافیکی، حمل و نقل و... را شناسایی و آن ها را به مدیریت شهری منتقل می‌کنند و همچنین این شهرداران می‌توانند با شناسایی و معرفی دانش‌آموزان کم‌برخودار، همیار این خانواده‌ها باشند.

همچنین همه شهرداران مدارس به صورت مکتوب، الکترونیک و از طریق سایت شهردار مدرسه با شهرداران نواحی در ارتباط خواهند بود و در سلسله جلساتی که هر ماه در نواحی برگزار می‌شود، شهرداران نسبت به درخواست‌ها بحث و تبادل نظر می‌کنند.

گفتنی است در این طرح تعداد ۱۲ شهردار بدلیل عملکرد خوب در سمت خود ابقاء و ۱۲ شهردار دیگر از طریق انتخابات مدرسه‌ای به مدت یک سال منتخب شدند و شهرداران و معاونین مدارس، احکام خود را طی ویژه برنامه‌ای شاد به‌ مناسب ایام ماه رجب دریافت کردند.