به گزارش جهانی پرس، هنرور معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ گفت:بر اساس ماده ٣ برنامه ششم توسعه دستگاههای اجرایی موظفند پسماند را بصورت تفکیک شده سهگانه به سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تحویل داده و در ادامه اجرای این طرح با تهیه باکسهای چهارگانه تفکیک پسماند از جمله کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلزات و سایر موارد نسبت به اخذ گواهی مدیریت پسماند در قالب طرح مدیریت سبز اقدام کنند.
هنرور تصریح کرد: بررسی میزان مصرف کاغذ و چگونگی کاهش آن نسبت به سالهای قبل، بررسی فنی ملزومات چاپ و پرینت جهت کاهش استفاده از کاغذ، بررسی سیستم امحاء کاغذهای محرمانه و اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مصرف و نیز تفکیک پسماند از جمله اصلی ترین شاخصههای ارزیابی کارشناسان اداره پسماند در بازدیدهای ادواری از دستگاههای اجرایی است.
گفتنی است تا کنون معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ و مدیران ادارات پسماند با حضور در وزارت خانه های اقتصاد و داریی و وزات امور خارجه،در خصوص صدورگواهی مدیریت سبز پسماند این وزارت خانه ها بررسی های لازم را انجام دادند.