به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی معاونت صدا، فرزانه صادقیان ادامه داد: یکی از برجسته ترین خصوصیات رسانه رادیو عنصر خیال پردازی برای مخاطبانان است و مخاطبان با تصویرسازی های ذهنی از طریق حس شنوایی جهان تازه ایی رو برای خود می سازند پخش تیزرها و بخش هایی از فیلمهای جشنواره به این تصویر سازی کمک موثر می کند.
این تهیه کننده عنوان کرد: یکی از نقاط تمایز برنامه جشنواره ای رادیو اقتصاد با سایر برنامه های رسانه ای، پرداختن به اقتصاد فیلمهای سینمایی جشنواره در سطوح سیاست گذاری،برنامه ریزی،اجرا و تولید پرداخته و مولفه های تاثیر گذار بر صنعت سینما و راههای رسیدن به توسعه پایدار در این هنر است.اینها مباحثی است که به صورت تخصصی صرفا در این برنامه رادیو اقتصاد برای فیلمهای جشنواره با حضور کارشناسان،صاحبنظران و عوامل تولید فیلم های جشنواره مورد کندو کاو قرار میگیرد.
صادقیان افزود: اقتضائات و شرایط اقتصادی دست اندرکاران و عوامل تولید فیلم های جشنواره و نیز توجه فیلمسازان جشنواره به مضامین اقتصادی که مسئله اصلی و چالش مهم مخاطب است، ضرورت توجه به این جنبه از زوایای محتوای فیلمهای جشنواره را در این دوره جدی تر می کند لذا بخشی از توجه موضوعی برنامه ناظر بر این بعد از ابعاد فیلمهای جشنواره است.
این تهیه کننده با بیان اینکه تلاش می کند با انتخاب سوژه ها، مهمانان، فرم و محتوای جذاب و روزآمد با تاکید بر فیلمهای برتر سینمای ایران به نقش و وظیفه حرفه ای و رسانه ایی خودش عمل کند، گفت:برنامه های ارائه شده در جشنواره محصول یک کار جمعی با حضور افراد صاحبنظر، مدیران و برنامه سازان رادیو اقتصاد است که لازم می دانم از آنها تشکر کنم. هنر صنعت سینما و آثار تولید شده محصول تلاش جمع چند صد نفره است و در قالب موارد به تعداد محدود و معدودی از عوامل تولید فیلم در جشنواره ها توجه می شود، حتی در پرداختن به بازیگران نیز فقط به چند نفر از بازیگران اصلی فیلم مورد توجه قرار میگیرند و سایر بازیگران که با ایفای نقش هنرمندانه شان در شکل گیری فیلمنامه بسیار موثر هستند، دیده نمی شوند؛ چه برسد به سایر عوامل پشت صحنه که از طرح تا اکران نقش آفرینی می کنند. توجه به این عوامل و نقش تاثیرگذارشان رسالتی است که همواره به عنوان یک دغدغه مستمر و جدی مورد توجه من در تولید برنامه های جشنواره فیلم فجر بوده است.