کد خبر :359810
شکاف تولید و عرضه در بخش جمعیت باید رفع شود
مسئول دبیرخانه ستاد فرهنگی هیئت دولت و رئیس کارگروه فرهنگی ستاد ملی جمعیت عنوان کرد: برپایی جایزه ملی جوانی جمعیت یک فعالیت نمادین و در واقع ترمینالی برای ارزیابی برنامه هایی است که هم در بخش های مردمی و هم حاکمیتی و دولتی درارتباط با این وظیفه خطیر در حال انجام است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت،  مهندس میثم نیلی در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد ملی اظهار کرد: قرارگاه و زمان برپایی این جایزه سی ام اردیبهشت ماه مقرر شده منتها در تمام طول سال تدارکاتش در حال انجام بوده است.

نیلی با اشاره به برنامه رونمایی از سی اثر نمایشی با شعار «هر تولد جان تازه ای برای جهان» گفت: این نمونه یکی از تلاش هایی بود که در بخش رسانه ای صورت گرفت. امیدواریم این کار بهتر دیده شود و این جشنواره علاوه بر اینکه یک تشویق برای جریان سازی درست باشد ، انگیزه بهتری برای تولید کنندگان هم به حساب بیاید و در حقیقت فضایی برای دیده و شنیده شدن آنها هم باشد.

رئیس کارگروه فرهنگی ستاد ملی جمعیت یکی از ضعف های کشور در عرصه فرهنگی را تولید کار خوب اما دیده نشده آن به شمار آورد و گفت: الان خوشبختانه این حرکت مثبت برای رفع ضعف ها شروع شده و کاملا واضح است که در دو سال گذشته اتفاقات خوبی هم در این عرصه در بخش حاکمیتی و حتی مردمی صورت گرفته است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم.

وی در ادامه یادآور شد: به نظرم یکی از کارهایی که باید در سال 1403 با هر تلاشی صورت دهیم همین برقراری ارتباط بین جریان تولید و بخش جمعیت است . یعنی شرکت ها و صنایع  تولید کنندده کالا در کشورمان هر کاری که تا به حال می کردند، از این پس با بعد جوانی جمعیت انجام دهند و آن را تشویق و تبلیغ کنند. این جهش می تواند با کمک تولید کننده ها شکل بگیرد و انشاءالله هم موثر افتد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.