کد خبر :363491
شهید رئیسی هیچ‌گاه حاشیه را به متن ترجیح نداد
سرپرست ریاست جمهوری گفت: اگر چه مشکل و مسئله برای گفتن زیاد بود، اما ترجیح این بود که به دنبال حل مشکلات مردم باشیم و این نگاه کلان در همه ابعاد اداره دولت از سوی رئیس جمهور شهید، دنبال می‌شد

 به گزارش خجهانی پرس از صدا و سیما، محمد مخبر، امروز دوشنبه در ادامه برنامه افتتاح طرح‌های مورد تاکید رئیس جمهور شهید تحت عنوان «یادگار ابراهیم»، در آیین افتتاح 17 طرح بزرگ وزارت نفت با بیان اینکه امروز همه خلأ وجودی آیت‌الله رئیسی را با همه وجود همه حس می‌کنیم، تصریح کرد: در آغاز فعالیت دولت مردمی، کشور در ابعاد مختلف، وضع بسیار سختی داشت و در همه ابعاد اداره کشور با مشکل روبرو بودیم.

 

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم شهید رئیسی، نگاه کلان به اداره کشور و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای بود، گفت: اصل کار برخی دولت‌ها در گذشته، پرداختن به حاشیه‌ها بود تا متن و برخی هنوز همان مسیر را دنبال می‌کنند، اما رئیس جمهور شهید، هیچ‌گاه دچار حاشیه نشد و به درستی به تشخیص مسائل و تلاش برای حل آن‌ها پرداخت.
 
مخبر اظهار داشت: در حدود 4 ماه ابتدای فعالیت دولت، ما به دنبال رسیدن به نقطه و سطحی از ثبات بودیم که بشود برای آینده برنامه‌ریزی کرد. ما کشور را در وضعی تحویل گرفته بودیم که پول برای پرداخت حقوق کارمندان دولت نبود و وضع در عرصه‌های مختلف به همین منوال بود.
 سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت‌ها معمولا دوره اول خود را به انتقاد از دولت گذشته می‌گذرانند، اما همه شاهد بودیم که در دولت آیت‌الله رئیسی، کمترین میزان انتقاد از طرف خود ایشان و کلیت دولت نسبت به گذشته مطرح شد، گفت: اگرچه مشکل و مسئله برای گفتن زیاد بود، اما ترجیح این بود که به دنبال حل مشکلات مردم باشیم و این نگاه کلان در همه ابعاد اداره دولت از طرف رئیس جمهور شهید دنبال شد.
 
مخبر با توجه به اینکه شهید رئیسی در همه ابعاد، از جمله در عرصه سیاست خارجی، نگاه کلان داشت و نگاه ایشان، فقط معطوف به چند کشور نبود و منافع کشور را به روابط با این کشور‌ها پیوند نزده بود، تصریح کرد: رئیس جمهور شهید با تلاش و تکیه بر نگاه کلان و تشخیص درست، ظرفیت‌های کشور در این عرصه را احیا کرد و علاوه بر سامان دادن روابط با کشور‌های منطقه، سطح تعاملات با کشور‌های مناطق دیگر جهان از شرق آسیا تا آفریقا و آمریکای لاتین را نیز ارتقا بخشید و از این راه، سطح امنیت کشور را نیز بالا برد.
 
سرپرست ریاست جمهوری، اظهار داشت: دستاورد‌های دولت مردمی در عرصه سیاست خارجی، موجب شد دیگر این‌گونه نباشد که یک یا دو کشور، دنبال این باشند که ببینند موضع ایران چیست، بلکه بخش عظیمی از کشور‌ها با جمهوری اسلامی ایران همسو و همراه شدند و این به پیشبرد راهبرد‌های سیاست خارجی کشور کمک بسیاری کرد.