به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری، سالهاست که ما برای سیدالشهدا اشک میریزیم و این بزرگترین هدیه خداوند به مردم است که مرد با شکستن غرور و زن با خورد کردن عزت خود، برای امام شهیدش اشک بریزد. نمایش آیینی مذهبی «در انتظار» به مخاطب نهیت میزند که مبادا شمر زمان خود یا خولی زمانهاش شود و در دنیایی پر از سردرگمی که به واسطه ورود تکنولوژی و فضای مجازی بوجود آمده از اصل حقیقت و حضور امام زمان (عجل الله) که ما به برکت ایشان زندگی میکنیم، غافل شود.
این نمایش به واسطه نوع اجرا یادآوری میکند که ما حسین زمانهای داریم که اگر آن را نشناسیم و بمیریم به مرگ جاهلیت مردهایم و اینکه زمان تنگ است و مشخص نیست چقدر فرصت داریم تا اماممان را بشناسیم و همچون خولی و شمر، جاهل نمانیم.
«در انتظار» ماجرای داستان مردی به نام امید است که در اثر یک تصادف به کما میرود و روحش در دنیای برهوت سرگردان میشود. امید؛ شخصیتی است که وارد برهوت میشود، او حسین (ع) را قبول ندارد و در برزخ با خولی و شمر مواجه میشود که او را مسخره میکنند و میگویند ما سیدشهدا (ع) را کشتیم و تو که هستی که قبول داشته باشی ما چه کردیم یا نداشته باشی؟ گفتگو و مکالمات او با اهالی برزخ وقایعی را آشکار میکند که مسیر زندگی شخصیت نمایش را به سوی دیگری میبرد.
«در انتظار» اهمیت معرفت داشتن به امام زمان (عجل الله) را نشان میدهد و میگوید میزان زمان باقیمانده تا پایان عمر مشخص نیست و تا فرصت داریم باید درست زندگی کنیم و بنا بر فرموده امام حسین (ع) که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. اگر حسین را قبول ندارید حداقل نظرات اشتباه را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید.
این نمایش با معرفی شخصیت و عظمت امام حسین (ع) حقارت اشقیا در به شهادت رساندن 6 ماهه و سه ساله امام را نشان میدهد و در نهایت همچون دانشمندان، مخاطبان را به این درک میرساند که عاشورا واقعه بزرگ تکرارنشدنی است.
تماشاگر «در انتظار» در صحنه این نمایش نخست باکسهای مشکی رنگ را میبیند، که چرخهایی برایشان تعبیه شده تا اسیران برزخ به واسطه آن عذاب شوند. ملکه عذابی هم شلاق به دست در این صحنه حضور دارد که وقتی افراد بیاحترامی به ساحت محترم اهل بیت را مطرح میکنند یا از باکس مشکی دور میشوند آنها را کشان کشان به جایگاهشان میبرد و شلاق میزند.
شرایط اسیران برزخ و رنجی که از درون دارند، فضای عذاب وجدان و شرمندگی است که با نور نانجی رنگ ترسیم شده است. همچنین پرده قرمز رنگی در بکاستیج قرار دارد که پشت آن 4 در است و روی در اصلی سلام بر امام حسین نوشته شده که مرز حائل بین وادیالسلام و برهوت است. دیوارهای خرابه شام، خیمهگاه و صحنههای شهادت نیز در این نمایش با نورپردازی نشان داده میشود.
«در انتظار» از زاویه کاملا متفاوتی ماجرای کربلا را روایت کرده و در این نمایش به واسطه طراحی متفاوت نوع پرداخت به شهادتهای روز عاشورا کاملا متمایز از دیگر آثاری است که تاکنون با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) به اجرا در آمده است.
امید علیزاده، امیراحمد رحمتی، علی طاووسیان، محمدحسین صفایی، سید صالح طباطباییفر، محمد امین چیتگران، مهرداد مهدوی، امیر محمد دانش پایه، امیرحسین مرادزاده، پرستو تهرانی، سارا مجیدی، زینب خلیلی،زینب موسوی، سجاد ملکی، امید عربی و عسل مجیدی در این اثر نمایشی ایفای نقش میکنند.
دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: تهیهکننده: امیراحمد رحمتی، طراح: علیرضا صبا، دستیاران کارگردان: مرجان امینایی، محسن موسی فراش، مدیر تولید: محمد فواد حسنزاده، دستیار تولید: محمدحسین برادران، منشی صحنه: محمد حسین ملکی، مدیریت صحنه: سید صالح طباطبایی، مدیر فنی: محمد الهوردی، دستیار فنی: امید عربی، طراح نور: فرهاد مصلح، اجرای نور: محمدرضا رضایی، صدابردار: علی قناتآبادی، موسیقی: مجید مهدیخانی، نریشن: سیدمهدی طباطبایی، فاطمه سلاحی، فاطمه مهدیخانی، ریحانه زارعزاده، زهرا حمیدین، قاری قرآن: رامین بهرامی، طراح گریم: امید علیزاده، اجرای گریم: مهدی یاردش، طراح لباس: امید علیزاده، طراح فرم: امیراحمد رحمتی، امید علیزاده، برنامهریز: مهراوه مجتهد، طراح دکور: شروین محمدی، محمد فواد حسنزاده، محمد حسین برادران، ساخت دکور: مبین مبیننژاد، جواد مهربانی، پارسا مصداقی، سجاد ملکی، امید عربی، محمدحسین ملکی، مدیریت تدارکات: معین علیخانی، عوامل پشت صحنه: سجاد ملکی، سهیل عسگری، محمد سقفی، مدیر روابط عمومی: ریحانه صادقی، دستیار روابط عمومی: زهرا نخجوان ی، تبلیغات: حانیه برادران، تشریفات: علی علمایی، تصویربردار: گروه تصویربرداری مغیث، امیر حدادی عکاس: حنانه گل محمد، زهرا نخجوانی، تدوین: ریحانه دانشزند، سایت: حنانهگل محمد، علیرضا صبا، مشاور مذهبی: سیدکاظم بدری.
گفتنی است، نمایش «در انتظار» تا 27 مردادماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه میرود.