کد خبر :365409
کاهش27 درصدی آمار تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی نسبت به سال گذشته
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: روند کاهش تصادفات فوتی موتورسواران می بایست ادامه یابد

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ  فیروز  کشیر  صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص   کاهش  تصادفات فوتی  موتورسواران درشهر  تهران  توضیح داد . 
سرهنگ کشیر گفت : آمار تصادفات فوتی راکبین موتورسواران در  4 ماهه سال 1402 در  شهر  تهران تعداد 122 نفر  بر  اثر  ضربه به سر  و عدم استفاده از  کلاه ایمنی فوت شده اند .
وی افزود : همچنین در  4 ماهه سال 1403 در شهر تهران 89 نفر  از  راکبین فوت شده اند که این آمار  نشان از  کاهش  27 درصدی  آمار  فوتی  را دارد . 
معاون فرهنگی و  اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : البته باید این موضوع را هم بیان داشت که با توجه به اجرای  طرح 10 که از  18 دی  ماه سال گذشته با موضوعاتی  چون برخورد با تردد موتورسواران از  خطوط ویژه ، استفاده از  کلاه ایمنی  و آشکار سازی  موتورسیکلت ، خوشبختانه شاعد کاهش  27 درصدی  آمار  فوتی  موتورسواران در شهر تهران نسبت به سال گذشته  بود ه ایم . 
سرهنگ کشیر افزود : این نوید بسیار  خوبی  است و مشخص  است که اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی و اجرای طرح های پلیس  و همچنین  تمکین مردم و موتورسواران به قانون و انجام  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  در کاهش  تصادفات فوتی  موتورسواران موثر  بوده  و این روند می  بایست ادامه پیدا کند .