کد خبر :365531
بازسازی اساسی و احیاء آبنما‌های فرسوده و غیرفعال بوستان‌ها و میادین منطقه ۱۲ تهران
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران از تداوم اجرای عملیات بازسازی اساسی و احیاء آبنما‌های فرسوده و غیرفعال واقع دربوستان‌ها و میادین قلب تاریخی طهران به همت اداره فضای سبز شهرداری منطقه دوازده خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ تهران، فرزاد هنرور، دراین باره گفت: آبنما‌های شهری نقش ویژه‌ای درتلطیف هوا، طراوت، شادابی و زیبایی سیمای شهر دارند، بدین منظورکارشناسایی آبنما‌های غیرفعال و فرسوده واقع در سطح نواحی شش‌گانه منطقه دوازده دردستور کار قرار گرفت و طبق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی اداره فضای سبز، عملیات بازسازی، مرمت و احیاء این آبنما‌ها آغاز گردید.

هنرور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲، اضافه کرد: آبنما‌ها، نمادی از آبشار‌ها و چشمه‌های آب موجود درطبیعت به شمار ‌می‌روند که از زمان‌های قدیم تا به امروز محبوبیت بسیاری دارند. به ویژه در شهر تهران که همواره در تغییر، تحول و توسعه است و وجود اینگونه نماد‌های شهری در بوستان‌ها و میادین باعث ایجاد نشاط و آرامش و حس سرزندگی درشهروندان می‌شود، بنابراین باتوجه به اهمیت این موضوع اجرای عملیات بازسازی اساسی، مرمت و احیاء آبنما‌های غیرفعال و فرسوده درفهرست اقدامات اولویت‌دار اداره فضای سبز شهرداری منطقه دوازده تهران قرار گرفت و اجرایی شد و تاکنون نیز این عملیات درتعدادی از آبنما‌های غیرفعال محدوده قلب تاریخی طهران پایان یافته است.

علیرضا حسیبی، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۲ تهران نیز با اشاره به نقش دیرینه آب درحیات و زندگی و ایجاد حس آرامش در روحیه شهروندان، افزود: باتوجه به نقش آفرینی«آب» در فرهنگ و زندگی مردم، کارشناسان برآن شدند تا نمادی و الگویی از چشمه‌ها و آبشار‌های طبیعی درفضا‌های شهری از جمله بوستان‌ها و میادین طراحی و احداث کنند تا بدین صورت اینگونه کمبود‌ها را کاهش داده و حس آرامش و سرزندگی را به فضا‌های خشک و بی‌روح شهر هدیه کنند.

حسیبی، خاطرنشان کرد: در این مدت زمان با حمایت و پشتیبانی شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری منطقه۱۲ تهران، عملیات مرمت و بازسازی اساسی آبنما‌های میادین بهارستان، امام‌خمینی(ره) و بوستان‌های زیبا و هفده شهریور به پایان رسیده و اکنون احیاء و مرمت آبنمای میدان ابن سینا در حال اجراست.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه۱۲ تهران، ادامه داد: به تازگی کار بازسازی و راه‌اندازی آبنمای بوستان ۱۷ شهریور به مساحت ۱۷۰ متر مربع در محدوده ناحیه ۵ این شهرداری با اقداماتی همچون تعمیر و راه‌اندازی موتورخانه، اصلاح و تکمیل سیستم لوله کشی و مرمت سطوح ابنیه‌ای درمدت زمان ۱۵ روز انجام شده است.