کد خبر :365847
صندوق هنر با تجلیل از هنرمندان استانی کار درخشانی می کند
هنرمند نامدار، پیشکسوت و فرهیخته سینما،تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور ما، انسان ها هستند، گفت: صندوق اعتباری هنر کار درخشانی انجام می دهد که نه تنها در تهران بلکه در سراسر ایران از کسانی که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و هنر صرف می کنند، تجلیل می کند.


به گزارش جهانی پرس، استاد علی نصیریان  در مراسم نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان سمنان که در مجتمع فرهنگی هنری کومش- سالن تئاتر شهر این استان برگزار شد، گفت: بسیار خرسند و خوشبختم که امشب در این مجمع و محفل حضور دارم و سعادت بزرگی است که برای تجلیل از هنرمندان این خطه به استان شما سفر کرده ام.
این هنرمند نامدار کشور گفت: زمانی که نام هنرمندان این خطه که از گذشته تاکنون در رشته های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کنند را شنیدم، به فکر فرو رفتم که عجب کشوری داریم که یک استان آن، این تعداد سرمایه فرهنگی و هنری دارد.
نصیریان ادامه داد: بزرگترین سرمایه کشور ما، انسان ها هستند به ویژه آنها که آفریننده و خلاق هستند. فرهنگ و هنر بخصوص هنر که بخش جذاب فرهنگ است یک جوشش درونی معنوی است.

 


وی خاطرنشان کرد: درباره واقعه کربلا بسیار روایت شده است. اما چرا تعزیه درست شد؟ چون هنر تعزیه، این واقعه را از طریق تجسم و تصویرسازی بازتاب می دهد.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فرهنگ و هنر غذای جان و روح جامعه است و بر روی افراد تأثیر به سزائی دارد اما این حوزه در پایین ترین سطح دریافت امکانات و اعتبارات ملی قرار دارد.
نصیریان ادامه داد: در حالیکه فرهنگ و هنر غذا و روح یک جامعه است و بدون آن به سمت و سویی دیگر خواهیم رفت. باید درباره غذای روح و جان که همان فرهنگ و هنر است بسیار حرف زده شود. بخصوص در این زمانه تلخ که دو جنگ بزرگ در جریان است، فرهنگ و هنر می تواند فضا را تلطیف کند و دریچه ای برای هوای تازه باشد.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون دربخش دیگری از سخنان خود نکوداشت مفاخر، نامداران و پیشکسوتان فرهنگ وهنر ذیل سفر هفت بحر هنر از سوی صندوق اعتباری هنر را کاری مهم عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر کار درخشانی انجام می دهد که نه تنها در تهران بلکه در سراسر ایران از کسانی که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و هنر صرف می کنند، تجلیل می کند.
وی در ادامه افزود: هر چند ذات این کار ارزشمند است اما هنرمندان خلاق برای تجلیل کار نمی کنند چرا که این یک موهبت است که خداوند در وجود یکسری انسان ها نهاده است. طبیعت او خلاق است و این موضوع بهترین لذت را به او می دهد.
نصیریان با اشاره به مردمان خوب استان سمنان ، تاکید کرد: من از وجود این همه انسان خلاق و هنرمند در استان حیرت زده شدم. این استان هنر پرور ، فرهنگ پرور دارای تاریخ درخشانی ست.
وی در خاتمه از بانیان برگزاری مراسم نکوداشت مفاخر و نامداران فرهنگ و هنر سمنان تشکر و قدردانی کرد.