کد خبر :365893
اقدامات شهرداری تهران در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند در سراسر کشور الگو باشد
علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تمجید از عملکرد شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی، از کاهش چشمگیر تعداد معتادان متجاهر در سطح پایتخت در مدیریت شهری کنونی خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، وی گفت: در آغاز کار مدیریت شهری بیش از ۲۰ هزار معتاد در تهران وجود داشت و در بیشتر نقاط شهر دیده می‌شدند. شهرداری به صورت اولیه مسئول این امر نیست، اما این امر بار روی زمین مانده‌ای بود. شهردار تهران در بدو ورودش قرارگاه اجتماعی شهر تهران را تشکیل داد، در این قرارگاه دستگاه‌های مختلفی از جمله پلیس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوه قضاییه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و.. در کنار هم جمع می‌شوند و شهرداری تهران در این مورد میانداری می‌کند، هر زمان این دستگاه‌ها همکاری خوبی با یکدیگر داشتند نتایج خوبی به دست آمده است. نتیجه این کار این بود که طی ۳ سال بیش از ۲۰ هزار معتاد در تهران به حدود ۴ تا ۵ هزار رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: شهرداری تهران ۱۰ یاورشهر‌ ایجاد کرد و این مراکز معتادانی از جمله معتادان بیمار و زخم باز را پذیرفتند که کسی آن‌ها را نمی‌پذیرفت . در این مراکز به مسائل پزشکی آن‌ها توجه شد و سپس به آموزشگاه مهارت‌های شغلی رفتند و آماده بازگشت به خانواده شدند و این اتفاقاتی که توسط شهرداری تهران در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی رقم خورد می تواند در سراسر کشور الگو باشد.